Jump to content

Alternative leverandører riggingsutstyr Yamaha 9,9

Suzuki

Recommended Posts

ja, jeg kjøpte til min på Boats.net. Settet kostet 700 med moms (originalt) Fjernkontrollbokser er og billigere der, kjøpte en 703 til 2000.-... - Du må også ha et styrekabelfeste i front hvis du ikke skal ha styring gjennom riggrør - jeg lagde mitt i 3mm syrefast selv

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

De passer; modellene er like, bare andre betegnelser. Er den nyere enn -96 er den identisk med "vår" 9,9 FMH. Se ellers i delelistene på "top cowlings" så ser du forskjellen i modellbytte i -96. Alle 4T har "F" foran betegnelsen. Det er kroner å spare her, og alt er originalt også.... Se prisen på propellene!

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

FMH har ikke vært tilbudt med elstart siden -97... Brukte deler fra denne får å bygge om min -06 til elstart. Måtte bl.a bytte svinghjul. kontrollkabler er vel ikke så mye å spare på der... Du bor vel så nærme at du kan hente ut selv på Gardermoen, da har du delene til lavest kost på ca. 10 dager i fra bestilling. Kun moms på hele beløpet inklusive frakt tilkommer.

Edit;

Kabelfester er med i satsen på motorsiden på monteringssettet, og med lenkearm trenger du ikke frontfeste til styring gjennom riggrør. Du må ha en kontrollboks som er "push to open"; gassarmen trekkes utvendig utvendig bakover...

• 6 måneder senere...

Det går ikke Suzuki, du må velge. Riktignok er det noen monteringssett som beholder gass spaken på motoren, men det lønner seg å fjerne denne da den øker motstanden i systemet.

Og man vil uansett ikke kunne bruke gass/gear på motoren så lenge de er tilkoblet fjernkontrollen.

Det er ganske vilt at disse små metall/plastbitene skal koste så mye. Rart at det ikke eksisterer ett ettermarked.

Helt uproblematisk, jeg har hurtiglink på styrekabelen og gass/gir er festet med såkalte "R" splinter til motoren. Jeg har i tillegg satt på rustfrie ringer på disse splintene for å få løsnet de uten bruk av tang. (Nøkkelringer av rustfritt) 3 raske håndgrep - motor fri og kan tas av eller kjøres med styrekult. Splintene setter jeg tilbake i hullene. Skal se om jeg finner et bilde som viser tilkoblingen i morgen....

Den lar seg ikke kjøre med styrekult uten at gir/gass frikobles, med mindre du bruker en gammel 2-spaks fjernkonrollboks uten sperremekanisme....

• 2 uker senere...

Nei, dette er ikke min motor. Min er push to open med original 703-boks. De du nevner kan brukes ved å montere som på bildet. Har ikke sett disse inni, men 703 kan stilles om innvendig fra push til pull - da er det rart om ikke de uorginale også kan stilles om....

Edit; Gasshendelen i monteringssettet på motoren (Den bakerste)kan monteres push - eller pull uten noen form for modifisering. Kabelen får uansett best vinkel mellom feste og brakett når den monteres push.....

• 9 år senere...

Endte opp med dobbeltsidig drittsjokk da jeg så prisen på en 701 kontrollboks!

Jeg lurer på å montere en 9.9 sport med kontrollboks. Er det noen grunn til at ikke en 703 kontrollboks vil fungere? Eller er denne fulleketronisk? Ser det finnes noen av disse brukt. Men det er det heller dårlig med av 701 boksen. Eller er det det samme hvilken kontrollboks man bruker?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...