Jump to content

Windy 8800 motor x 2

Senderseed

Recommended Posts

Satt å leste en test av bruktbåter i båtmagasinet hvor de hadde testet en windy 8800 hvor det sto at båten hadde tvilsomme svingegenskaper pga dårlig vektfordeling.

De mente det var fordi når båten(e) ble bygt ble de påtegt to motorer istede for en motor som de til slutt valgte.

Kan det bety at det er mulig å sette inn en motor til?

Noen som vet ca drivstoffforbruk på en innenbords volvo/Mercruiser 270 hk bensin tidlig 90 talls motor?

En annen ting, er det mulig å bestille ting som logo og pressening fra windy?

Kan det bety at det er mulig å sette inn en motor til?

Jeg leste samme testen - så at båten la seg helt på skrogsiden i en sving og at V-bunnen mistet grepet.

Det er nok mulig å sette inn en motor til, men det vil nok kreve ombygging av:

drivstoffopplegg

motorfester

akterspeil

I Båtmagasinet i 2001 stod det en artikkel og en test av en Windy 9900 som bar bygd om fra 1 til 2 dieselmotorer.

En annen ting, er det mulig å bestille ting som logo og pressening fra windy?

Helt sikkert. Vil foreslå at du tar en telefon til Vollen Båtservice som har opplag og service på minst 50% av Windyene på Østlandet. Telefonnr er 66784030.

Det er nok mulig å sette inn en motor til, men det vil nok kreve ombygging av:

drivstoffopplegg

motorfester

akterspeil

Noen ide om hvor mye det vil koste om man ikke gjør det selv?

Er det noe man kan gjøre selv om man ikke har noe erfaring med det?

Jeg tenkte 2x 270 hk

Da burde båten kunne gi opp mot 50 knop.

Om det ikke er mulig å sette inn en motor til, hva er isåfall største mulige motor å få tak i som vil passe inn i båten?

En D6-350 hadde nok også gjort susen. Bør være tung nok til og gi vekt bak.

En kamerat av meg har en 9800, den hadde to AQAD41, forsøkte først med to D3 160, det gikk IKKE som lovet.

De satte da inn en D6 350, fungerer veldig bra. 2 knop saktere enn med to 41, men ellers veldig mye bedre. Men det er en dyr øvelse.

Send PM med nummer Senderseed så skal jeg spørre om han vil ringe deg.

Windy 8800 ble orginalt designet for 2 motorer, men ble stort sett levert med en. Min båt derimot er levert orginalt med 2 motorer. Veldig velbalansert båt, men har litt dårlige svinge-engenskaper i plan grunnet høy V-bunn. Er ikke noen problem, men vannsport aktivitet i trange sunn blir vanskelig. Jeg kompanserer i tilfelle skarpe svinger med trimbrettene, da svinger den meget godt. Vær også oppmerksom på at W8800 med dobbel installasjon har noe høyere dørk akter. Skal du derfor montere dette, må du nok heve sittegruppen litt (har den med U-sofa, kjenner ikke til modellen med rett soffa. Min sittegruppe er hevet rundt 15-20 cm over dørken fra resten av båten.

Bensinforbruket, sjekk erfaringsdatabasen her på denne siden under Windy 8800.

Jeg har snakket med Windy og de kan fortsatt skaffe alle dekaler og striper til båten min. Noe var riktignok bestillingsvarer.

Redigert av Larspo (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...