jutul Startet 4.August.2006 Link til dette innlegget Startet 4.August.2006 Skal tilbringe helgen i Strømstad - Koster - Ramsø området og det er meldt nord - øst opp till 11 m/s er det noen som har tips på uthavner der jeg ligger i ly for disse vindene, jeg er flinkere på syd- vest havner. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Østavinder som det er meldt i helga er ideelt når du oppholder deg i Norre Båhuslen. Bortsett fra utsatte steder på Østsiden av Koster vil du finne flatt vann overalt. God tur Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Charente Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Prøv om du får tak i boken "Skanör - Strömstad" som er utgitt av det svenske nautiske forlag. Den er å få kjøpt til 398 kr. hos nautisk Forlag i Oslo eller du får også kjøpt den i Strømstad hos bokhandleren og kanskje de har den i gjestehavnskontoret også. Der finner du mange fine tips om utehavner i Kosterskjærgården som forteller hvor det er bra og ligge under forskjellige vindretninger. God tur. mvh Fru Charente Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 (redigert) Østavinder som det er meldt i helga er ideelt når du oppholder deg i Norre Båhuslen. I følge SMHI er det meldt nord øst i helgen, ligger du da på Jutholmen, Arholmen får du vinden bakfra jeg har lyst til å gjemme bak en stor holme/øy for å få mest mulig ly. Når det gjelder boken som ble nevnt har jeg den, men har lånt den ut. Men kanskje Ramsø kunne være noe. 3. Måseskär-Nordkoster Fredag förmiddag Mellan nordost och ost, 4-8 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 15% Fredag eftermiddag Ost, 3-7 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 5% Fredag kväll Mellan ost och nordost, 3-7 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 5% Natten till Lördag Nordost, 2-6 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 0% Flerdygnsprognos Lördag Nordost, 6-10 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s Söndag Nordost, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s Måndag Nordost, 4-8 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s Tisdag Nordost vridande till nord, 3-7 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s © SMHI, 2004 Redigert 4.August.2006 av jutul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Ramsø havn er vel ikke akkurat uthavn, men nesten. Her må du betale havneavgift, men ellers finnes det ikke butikker, men flere fine strender. Inni havnen er det le for alle vinder. Hvis du ligger rett utenfor havnen kan nordøsten stå rett inn. Har forresten tenkt meg en tur til Ramsø til neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Det er et par fine uthavner litt N for Havstensund. Når du går fra kosterfjorden inn mot Havstensund (innseiling ved N stake) - videre forbi Resø og forbi fyret - se da inn til stb side - bak øyene der finnes en del fine steder som også står i SXK's guide til uthavner. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Jeg har en plass hvis du ikke forteller den videre. Gå gjennom Kostersundet. Gå til stb ( høyre) i første åpning ( sund) ut mot havet etter Kostersundet ( pass for skjæret i sundet). Gå igjennom sundet og drei til babord ( venstre). Da finner du ei vik hvor du kan bla ligge longside i sør enden. Veldig bra på nord , syd og øst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.