Baywatch Startet 4.August.2006 Link til dette innlegget Startet 4.August.2006 Tirsdag skrev jeg kontrakt på denne båten, og i dag er planen å få den hjem Båten er en Marieholm IF fra 1975. Så på diverse andre seilbåter i samme prisområde, men det var denne som ga den rette "vil ha"- følelsen. Har visst om at denne båten skal selges lenge, og tror vi nå skal få mye glede av den. Den er etter hva jeg kan vurdere velholdt, og har hatt samme eier i 25 år. På prøveseilasen fungerte alt helt flott, og både jeg og min bedre halvdel gleder os masse til å seile på fjorden. Dette blir gøy! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer med en fin båt. Kjøper du siste "Vi Båtägare" på Narvensen får du en 6-8 siders reportasje med tips og råd om IF'en. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Dette er jo en skikkelig klassiker. Blir du sikkert fornøyd med. Gratulerer Har du erfaringmed seiling fra før, eller er dette første seilbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 (redigert) Jeg har vært med litt som mannskap, og seilt litt i joller, så det er ikke helt nytt for meg, men det blir nå annnerledes å være skipper på egen seilbåt,så det blir nok litt knoting og prøving og feiling i begynnelsen. Vi tar det forsiktig, så går det nok bra! Har ellers kjøpt siste nr av Praktiskt Båtägande, der det sto en fin artikkel om IFen. Kan anbefales for alle som er interessert. Redigert 4.August.2006 av Cand. noe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer så mye. Mener å huske at dette er noe du har gått svanger med en tid? Sitér dette innlegget Link to post
Haber Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer så masse "Mathilde", - og velkommen som klassiker! eller Ha en fantastisk "jomfrutur"! Mvh Haber Sitér dette innlegget 'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier "Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK Link to post
Baywatch Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Mener å huske at dette er noe du har gått svanger med en tid?Det stemmer! Det tok litt tid før den var klar for salg, så nå er jeg mer enn klar for å seile. Nesten synd jeg skal i et utrikkingslag i morgen, så jeg må vente helt til søndag (litt ut på dagen antakelig) før jeg får tatt en ordentlig tur. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer med fint fartøy, Cand.noe! Håper dere får masse kos og opplevelser med denne. Artig å se at båter litt opp i årene blir tatt vare på og beholder heder og verdighet. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Nesten synd jeg skal i et utrikkingslag i morgen, så jeg må vente helt til søndag (litt ut på dagen antakelig) før jeg får tatt en ordentlig tur.A man has to do what a man has to do. Dra på seiltu. Folk gifter seg jo flere ganger Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 A man has to do what a man has to do. Dra på seiltu. Folk gifter seg jo flere ganger Sant nok. Det blir nok likevel å drikke ut min gode kamerat. Så får vi satse på kort rekonvalesenstid på søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Nydelig båt! Gratulerer! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mouche Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer og velkommen blant "seilbåtrederne". Vi trenger mange flere for å få litt balanse/motstand/motvekt til alle disse stinkende hekksjøgeneralene med høy cigarføring og manglende bakkekontakt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sofaseileren Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer med seilbåt og bra båtvalg! IFen er blant de desidert vakreste klassiske plastseilerne som er produsert! Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer, du skal vel lete lenge etter mer båt og seilglede for pengene... Lykke til! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Suzuki Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 ... få litt balanse/motstand/motvekt til alle disse stinkende hekksjøgeneralene med høy cigarføring og manglende bakkekontakt! Nå ja. Minns jeg rett er det minst en av disse som har hatt bakkekontakt så det holder i sommer. Whatever; gratulerer med nytt vakkert skip. En motvekt til alle disse moderne oppblåste tankbåtene som idag kalles " seilere" er absolutt velkomment ! IF er en av mine absolutte favoritter, rett og slett vakker ! Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Baywatch Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Takk for alle gratulasjoner! Da er båten trygt i havn, seilasen gikk forholdsvis greit, ble litt armer og bein og stress da vi skulle heise seil, men slikt må en vel regne med i begynnelsen. Nøyde oss med storseilet i dag, og hadde en fin tur. Litt skrekkblandet fryd blir det når båt og motor er helt ukjent og uvant, men vi kom da fra det noenlunde med æren i behold, tror vi Var så ivrig etter å komme avgårde at vi glemte både mat og drikke, så det får vi huske neste tur! Ser ellers, som ventet, at det er masse å lære om seil- og riggtrim, men det er jo litt av det som gjør seiling så spennende. Er veæret bra søndag, blir det seiling igjen Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Hej Cand.noe o grattis til nyförvärvet..... her er en IF-link, men den kansje du funnit själv. http://hem.passagen.se/ifbat/historia.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Skipper Worse Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Gratulerer så ettertrykkelig mye, cand.noe!! Hjertelig til lykke med nyervervelsen ... håper du får mye glede av den. Bare pass på så du ikke blir like surmaget som seilerne på østlandet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mouche Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Bare pass på så du ikke blir like surmaget som seilerne på østlandet. Jeg ble for mange år siden tilbudt en jobb i Bergen, begge parter var enige om at vi var riktige for hverandre på alle måter bortsett fra en ting; fjellet mellom Oslo og Bergen er litt (for) høyt så vi skiltes som gode venner uten at "forlovelsen" endte i "ekteskap"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.