ET Startet 6.August.2006 Del på Facebook Startet 6.August.2006 Skal spare dere for detaljene, men septiktanken må byttes. Den er heldigvis lett å bytte, ingenting må demonteres. Tanken er av aluminium og det er tæret hull rett igjennom. Ser også at det minst 15 potensielle hull på vei... Noen som vet om det lar seg gjøre å få tak i en original, evt. få laget en ny, evt om det finnes en tank som passer i plast? Tips tas imot med glede. ET Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 (redigert) Finnes sikkert gode tanker i plast, men til septik hadde nå jeg valgt syrefast. Redigert 6.August.2006 av Fram25 (see edit history) Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Fendersjef Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 De to siste båtene vi har hatt har fått tæret hull i dieseltankene på akkurat samme måte. Se for guds skyld til at det ikke er kontakt mellom alutank og hva som helst av stål, f eks skruer o.l. Da tæres det hull raskt. Det er faktisk nok at det ligger stålspon på tankens overflate, f eks etter sliping på eller i nærheten av tanken med slipeskive av stål... Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 (redigert) Monter ut den gamle tanken og ta den med til et skikkelig blikkenslager verksted (f.eks Johnsen og sønner i stavanger!) Slike firma lager fint en helt lik tank i Rustfritt stål! Redigert 6.August.2006 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 På disse kanter (Bergen) er Størksen Rustfri Industri førstevalget. Spesiallaget 40 l. tank (etter mine tegninger) kostet ca. 4.500 og ble gjort på "no time". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
båtmekanikeren Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 ta ut tanken og plastr den Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.August.2006 Del på Facebook Svart 6.August.2006 Septik er noe skikkelig dritt. I min båt var der en tank i rustfritt 304 stål. Denne var rimelig godt tært og derfor frakoblet. Jeg laget ny i 2mm syrefast 316L stål og det skal være godt nok. Ren stålpris for min 143 liter tank var rundt kr 2000.- Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.