Jump to content

Hastverk på sjøen

avmønstret5

Recommended Posts

Har i år kun en 19 foter med påhenger, da vi prioriterte ny garasje i år(litt flaut og tilstå)

Denne kan vi holde kontakt med familien på da turen Grimstad / Tvedestrand er unnagjort på en liten time. :smiley: Ett stort problem med denne lille "møkka"båten som går igjen hos veldig mange hurtiggående båter er at de helst vil alle andre veier enn rett frem på sakte fart, noe som for meg er en prøvelse...så nå trives jeg best i plan!!! Turer gjennom hesnes og reddals kanalen blir ett slit med rattet! :sad:

En liten ting til: Dere som sitter og ser både en og tre ganger i kartet,,,, Når jeg kommer glidende i fiiiin fart med jåten min så gjør jeg det på plasser som jeg er godt kjent!!

• 3 uker senere...

... og jeg har siklet over denne siden båtmessen i vår... Fart er ikke alt nei. Eneste feilen med Clipper 40 er sengekapasiteten ... det mangler en køye.

Jeg ser forresten at disse båtene er gode gamle Marine Trader etc. og at de markedsføres under forskjellige navn på forskjellige kontinenter.

40 foteren er nydelig. Hvilke andre navn har du sett?

Disse båtene er klassiske, gode gamle CHB-båter. Dvs. tradisjonelle trawler-design bygget av Chung Hwa Builders i Taiwan om jeg husker rett. Markedsført under flere forskjellige navn, nå bl. a. "North Pacific" (se http://www.northpacificyachts.com) og altså "Clipper". Ingenting galt i det -- Taiwan Tubs er antakelig de mest utbredte trawlerne, og er bygget i hopetall mest for USA-markedet. Kjør et søk på yachtworld.com på Marine Trader eller CHB så får du en oversikt.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

• 2 måneder senere...

Hastverk på sjøen?

Jeg ser på 50 knop som en fornøyelse og gjerne med litt bølger. Da er livet herlig.

Men jeg er enig i at saktegående båter er ganske koselige.

Men når jeg ser marsteinen fyr langt der ute og tenker på at det tar 3 timer ut der i 5 knop så smeller jeg gassen i bånn fordi man kan jo liksom ikke reise i 6 timer tur/retur og være på besøk i 2 timer. Da driter jeg i hva folk syntes om meg, for jeg vil heller ut til kompiser enn å skvalpe rundt i fanafjorden. Båten min tar faktisk sjøen bedre i plan enn i 5 knop.

Så kan dere være nysgjerrig på hva det var bilde av.

Nyskjerrigheten tok overhånd, Ben Sin -

du hadde "https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11597/Bilde006__halvert.jpg" to ganger etterhverandre i img-brackets'ene.......

Bilde006__halvert.jpg

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...