lindol Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Har i år kun en 19 foter med påhenger, da vi prioriterte ny garasje i år(litt flaut og tilstå) Denne kan vi holde kontakt med familien på da turen Grimstad / Tvedestrand er unnagjort på en liten time. Ett stort problem med denne lille "møkka"båten som går igjen hos veldig mange hurtiggående båter er at de helst vil alle andre veier enn rett frem på sakte fart, noe som for meg er en prøvelse...så nå trives jeg best i plan!!! Turer gjennom hesnes og reddals kanalen blir ett slit med rattet! En liten ting til: Dere som sitter og ser både en og tre ganger i kartet,,,, Når jeg kommer glidende i fiiiin fart med jåten min så gjør jeg det på plasser som jeg er godt kjent!! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.August.2006 Del på Facebook Svart 29.August.2006 ... og jeg har siklet over denne siden båtmessen i vår... Fart er ikke alt nei. Eneste feilen med Clipper 40 er sengekapasiteten ... det mangler en køye. Jeg ser forresten at disse båtene er gode gamle Marine Trader etc. og at de markedsføres under forskjellige navn på forskjellige kontinenter. 40 foteren er nydelig. Hvilke andre navn har du sett? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 29.August.2006 Del på Facebook Svart 29.August.2006 Disse båtene er klassiske, gode gamle CHB-båter. Dvs. tradisjonelle trawler-design bygget av Chung Hwa Builders i Taiwan om jeg husker rett. Markedsført under flere forskjellige navn, nå bl. a. "North Pacific" (se http://www.northpacificyachts.com) og altså "Clipper". Ingenting galt i det -- Taiwan Tubs er antakelig de mest utbredte trawlerne, og er bygget i hopetall mest for USA-markedet. Kjør et søk på yachtworld.com på Marine Trader eller CHB så får du en oversikt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 29.August.2006 Del på Facebook Svart 29.August.2006 Disse båtene er klassiske, gode gamle CHB-båter. Dvs. tradisjonelle trawler-design bygget av Chung Hwa Builders i Taiwan om jeg husker rett.Clipper er bygget i Kina, nærmere bestemt på Fu Hai verftet like sør for Shanghai. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 29.August.2006 Del på Facebook Svart 29.August.2006 (redigert) Same shit, new wrapping. Redigert 29.August.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
HP-260 Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 Hastverk på sjøen? Jeg ser på 50 knop som en fornøyelse og gjerne med litt bølger. Da er livet herlig. Men jeg er enig i at saktegående båter er ganske koselige. Men når jeg ser marsteinen fyr langt der ute og tenker på at det tar 3 timer ut der i 5 knop så smeller jeg gassen i bånn fordi man kan jo liksom ikke reise i 6 timer tur/retur og være på besøk i 2 timer. Da driter jeg i hva folk syntes om meg, for jeg vil heller ut til kompiser enn å skvalpe rundt i fanafjorden. Båten min tar faktisk sjøen bedre i plan enn i 5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 (redigert) Dette er bare en test på å laste opp bilde. Har ikke gjort det før. Bildet har ikke noe med hastverk å gjøre, men ren forflytning.. Ble ikke noe bilde jo.... Da får jeg øve litt mer. Så kan dere være nysgjerrig på hva det var bilde av. Redigert 19.November.2006 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 (redigert) Så kan dere være nysgjerrig på hva det var bilde av. Nyskjerrigheten tok overhånd, Ben Sin - du hadde "https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11597/Bilde006__halvert.jpg" to ganger etterhverandre i img-brackets'ene....... Redigert 19.November.2006 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ben Sin Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 Du verden!! Hvordan fiksa du det?? Har du snoka på maskina mi eller? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 Mye enklere. Brukte Sitat-knappen på innlegg # 82 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ben Sin Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 Ahaaa.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.