Jump to content

Noen som kan anbefale slipp i bergensområdet?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det er slipp i florvåg på askøy, hvor de også har truck som kan løfte båten din på land.

Du kan også høre med Frydenbø Båtsenter i Damsgårdsveien

Båthuset i sandviken har kran, Båtberge i sandviken har kran.

K.H. Nilsen Båtservice i Bakrvågen på Askøy har kran. .

Det er nok av folk som kan hjelpe deg . .Spørs bare hvor du vil opp. .

Bergen Lystbåtservice (verksted) eller Dolviken Brygge; disse er side om side i Kjapp Marina; hhv. kran og truck; begge er store nok til å ta opp båten din.

Var oppe og pratet med de i dag, de kan ta den opp med kranen, trucken blir for liten. Kunne stå over helgen om jeg ventet til fredag.

Men jeg skal ta en titt på kjølingen nå først og se hva jeg finner ut. Greit å ha deler klar når den går opp.

• 3 år senere...

Låner denne gamle tråden til Frøken Fryd:

I løpet av våren bør båten min på slipp for naudsynt vedlikehald og stell (spyling, stoffing og sink). Kranen i heimehamna er for liten. Treng dermed ein slipp (evt. kranopplegg, men har ikkje krybbe...) i Bergensområdet eller evt. litt lenger unna. Båten veg omlag 7,5 tonn og har master. Vil helst ikkje at det skal kosta for mykje (som t.d. ved Sandviken Slipp). Nokon gode forslag?

I løpet av våren bør båten min på slipp for naudsynt vedlikehald og stell (spyling, stoffing og sink). Kranen i heimehamna er for liten. Treng dermed ein slipp (evt. kranopplegg, men har ikkje krybbe...) i Bergensområdet eller evt. litt lenger unna. Båten veg omlag 7,5 tonn og har master. Vil helst ikkje at det skal kosta for mykje (som t.d. ved Sandviken Slipp). Nokon gode forslag?

Viss du kan forlate Bergensområdet?

I Ølen er det slipp som kan ta opp båten din til en "anstendig" pris.

Betalte Kr. 1.500 i fjor for 3 døgn på slipp (38 fot 12 tonn), høytrykkvasker, pausebrakke m/ stikkebenk og litt verktøy innkl.

Send meg en IM om du vil ha tlf.

For 33fot seilbåt koster det kr 1500 på Askøy, og kr 600 om en er medlem i seilforeningen.

På Ran er prisen hhv kr 1000 og 1800. Her kommer det et tillegg på 150 for å låne krybbe, dette er inkl på Askøy, her er også høyttrykkspyler og stillas til å bruke. Begge steder er for en peride man-tors eller tors-man. Ikke medlemmer har lavest prioritet om det kapasitetsutfordringer (noe det kan være om våren)

Motorbåter er dyrere....

Og når medlemskontigenten er kr 860 (inkludert abb.Seilmagasinet) skulle en tro det var slik men følgende tekst er tatt inn i reglementet :seeya:

"Medlemmer er de som er registerte medlemmer av Askøy Seilforening ved forrige årsmøte i tillegg

til de som har havneplass ved Askøy Seilsportssenter"

Vet ikke om Ran har tilsvarende klausul. Men medlemskontigenten er lavere her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...