Frøken Fryd Startet 7.August.2006 Link til dette innlegget Startet 7.August.2006 Noen som kan anbefalle en slipp jeg kan bruke i bergensområdet? Eventuellt kran (har krybbe). Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.August.2006 Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 Bergen Lystbåtservice (verksted) eller Dolviken Brygge; disse er side om side i Kjapp Marina; hhv. kran og truck; begge er store nok til å ta opp båten din. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Holmedal Svart 7.August.2006 Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 Det er slipp i florvåg på askøy, hvor de også har truck som kan løfte båten din på land. Du kan også høre med Frydenbø Båtsenter i Damsgårdsveien Båthuset i sandviken har kran, Båtberge i sandviken har kran. K.H. Nilsen Båtservice i Bakrvågen på Askøy har kran. . Det er nok av folk som kan hjelpe deg . .Spørs bare hvor du vil opp. . Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 Høres bra ut! Hva med pris, er det likt overalt eller varierer det? Sitér dette innlegget Link to post
Holmedal Svart 7.August.2006 Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 K.H. Nilsen Båtservice i Bakrvågen på Askøy er en grei kar med grei pris, men er litt usikker nå om han har høyde til deg. .men det er bare en telefon unna - - Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2006 Bergen Lystbåtservice (verksted) eller Dolviken Brygge; disse er side om side i Kjapp Marina; hhv. kran og truck; begge er store nok til å ta opp båten din.Var oppe og pratet med de i dag, de kan ta den opp med kranen, trucken blir for liten. Kunne stå over helgen om jeg ventet til fredag.Men jeg skal ta en titt på kjølingen nå først og se hva jeg finner ut. Greit å ha deler klar når den går opp. Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 8.August.2006 Link til dette innlegget Svart 8.August.2006 Hei.kom opp til oss på Norsk Båtsenter.vi har god plass og kranen har ingen problemer med å få den opp. Hilsen Thomas.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Har snakket med Knappen Sjø i dag (de solgte meg motorene), har noe på gang der nå, får se i morgen hva vi får til og hvor vi tar den opp Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Låner denne gamle tråden til Frøken Fryd: I løpet av våren bør båten min på slipp for naudsynt vedlikehald og stell (spyling, stoffing og sink). Kranen i heimehamna er for liten. Treng dermed ein slipp (evt. kranopplegg, men har ikkje krybbe...) i Bergensområdet eller evt. litt lenger unna. Båten veg omlag 7,5 tonn og har master. Vil helst ikkje at det skal kosta for mykje (som t.d. ved Sandviken Slipp). Nokon gode forslag? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 (redigert) Nå vet ikke jeg hvordan båten din ser ut under, er vel en forholdsvis dyp kjøl på den. Hva med båtforeningen Ran ute i Anglevik? De har kran iallefall. Jeg bruker som du ser å ta opp båten hos Florvåg Båtforening. Redigert 9.Februar.2010 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Både Ran og Askøy Seilforening har krane. På Askøy (sikkert på Ran også) har de også bukker som båten står på. Billigst om du er medlem i en av seilforeningene.. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 I løpet av våren bør båten min på slipp for naudsynt vedlikehald og stell (spyling, stoffing og sink). Kranen i heimehamna er for liten. Treng dermed ein slipp (evt. kranopplegg, men har ikkje krybbe...) i Bergensområdet eller evt. litt lenger unna. Båten veg omlag 7,5 tonn og har master. Vil helst ikkje at det skal kosta for mykje (som t.d. ved Sandviken Slipp). Nokon gode forslag? Viss du kan forlate Bergensområdet? I Ølen er det slipp som kan ta opp båten din til en "anstendig" pris. Betalte Kr. 1.500 i fjor for 3 døgn på slipp (38 fot 12 tonn), høytrykkvasker, pausebrakke m/ stikkebenk og litt verktøy innkl. Send meg en IM om du vil ha tlf. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Prøv å snakke med de på hamre i osterøy, de har kaikran. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bergen Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 For 33fot seilbåt koster det kr 1500 på Askøy, og kr 600 om en er medlem i seilforeningen. På Ran er prisen hhv kr 1000 og 1800. Her kommer det et tillegg på 150 for å låne krybbe, dette er inkl på Askøy, her er også høyttrykkspyler og stillas til å bruke. Begge steder er for en peride man-tors eller tors-man. Ikke medlemmer har lavest prioritet om det kapasitetsutfordringer (noe det kan være om våren) Motorbåter er dyrere.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 For 33fot seilbåt koster det kr 1500 på Askøy, og kr 600 om en er medlem i seilforeningen. Så hvis medlemskontigenten er under 900,- så lønner det seg med andre ord å melde seg inn dagen før... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bergen Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Og når medlemskontigenten er kr 860 (inkludert abb.Seilmagasinet) skulle en tro det var slik men følgende tekst er tatt inn i reglementet "Medlemmer er de som er registerte medlemmer av Askøy Seilforening ved forrige årsmøte i tillegg til de som har havneplass ved Askøy Seilsportssenter" Vet ikke om Ran har tilsvarende klausul. Men medlemskontigenten er lavere her. Sitér dette innlegget Link to post
Morten T Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Rabben slipp på austevoll.. Haveland motorservice... Var der i fjor.. ABSOLUTT å anbefale.. kjempe hyggelige folk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.