Sydvesten Svart 13.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Regina er hel-plast under vannlinjen. ( Hvilke er ikke det ? )Da beklager jeg dette, og jeg har kommet i skade for å påstå at Regina 35 har Samnwichkonstruksjon under vannlinjen... men det står at lese i Seilas nr. 5 av 2006 på side 26.. at de bruker sandwich konstruksjon i skorget, men ikke noe om det benyttes unde vannlinjen eller ei.. så dermed retter jeg mitt tidligere innlegg her... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Careka Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Godt sjømannskap, snu i tide, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Vel, dette står i (nett)brosjyra på Regina 35. Jeg begriper iallefall ikke hva den er bygget av. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Du skal se at svaret snart dukker opp, en av kundene til dette verftet vet nemmelig noe som ikke verftet selv vet... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Er aquador 28 DC uten HT? Aquador 28 C har kun bare HT modell. At-le Ja, det er en åpen båt. De som har hovedansvaret for Aquador i Norge trodde den skulle komme til messa i våres, men den ble nok litt forsinket. Dette er en åpen båt. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 13.August.2006 Link til dette innlegget Svart 13.August.2006 Ja, det er en åpen båt. De som har hovedansvaret for Aquador i Norge trodde den skulle komme til messa i våres, men den ble nok litt forsinket. Dette er en åpen båt.Takk. spennende type !! At-le Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Noen som skal dit i år ? ( 24. - 26. Aug 2007 ) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Med så mange sterke meninger om Orust-kvaliteten, så hadde det vært gøy om noen tok turen til Öppna varv for å sjekke om de synes det er verd pengene.... Som Spinner sier...."Så såpeseilere i Regina og eiere av eldre Orust båter som føler seg "truet" av billigere seilbåter" kan få dommen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Kunne vært gøy å vært der ja, på Henån siden Bavaria Sverige stiller ut den nye 31,34 foteren og vision 50 da.. men denne helgen er lettmatrosen 5 år så da blir det barneselskap... Får se om jeg rekker innom båter i sjøen i september... Siden jeg avr innom er verft på Ellös i sommer så fikk jeg sett på noen båter der, eller som ble kjørt frem og tilbake på bil som skipprerfruen så pent sa etter å ha obersvert verftet fra lekeplassen med poden.. Til og med hun som er kommunalt ansatt mente de var lite effektive som bare flyttet på båtene hele dagen... Er ikke rart det koster penger.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 21.August.2007 Link til dette innlegget Svart 21.August.2007 Vi skal nedover søndag morgen og hjem igjen på kvelden , gjenstår bare å få leid seg en bil nå så er vi klare. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Er det langt fra Køben til Orust? Mulig jeg kan komme meg enkelt til Køben og hjem igjen på en dag, men det krever at det ikke blir mer enn et par timer hver vei Køben/Orust ... Ser for meg å leie bil i Køben isåfall hvis det ikke er enkel kommunikasjon, forstår båtene ligger på forskjellige steder på Orust så det blir vel helt nødvendig med bil uansett... Billettene jeg ser på er 0830 i Køben og retur 2150 så det burde vel går å få presset inn dette? Reisestopp i heimen når messa i Sandvika er så dermed er dette et noe desperat forsøk på få sett på, spesielt Hansene..., men her er jo de nye Bavene og sikkert andre. Dog var ikke Dufour 325 såvidt jeg kunne se... Det meste er vel på denne messen, er ikke dette en svært stor messe...? Redigert 22.August.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sydvesten Svart 22.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Du klarer ikke Kastrup Orust på et par timer, Orust ligger nord om Gøteborg (sikkert en times kjøring vil jeg tro).. I tillegge så er det messen spredd over flere steder på Orust så det blir noe interkjøring hvis du vil se det meste.. du bør nok sette av et par dager... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjoris Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Du klarer ikke Kastrup Orust på et par timer, Orust ligger nord om Gøteborg (sikkert en times kjøring vil jeg tro).. I tillegge så er det messen spredd over flere steder på Orust så det blir noe interkjøring hvis du vil se det meste.. du bør nok sette av et par dager... Noen som har et godt guesstimate på hvor lang tid det tar med bil...? Redigert 22.August.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
bliss X Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 5 timer? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Fra Katrup til Henån (Orust kommun) er det 377km å kjøre, det tar ca 4 timer og 16 min. Fra Oslo til Henån er det 242km, og ca 3 timer og 18 min å kjøre. Alt i følge www.viamichelin.com Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Vet ikke hvor langt nord Orust ligger, men jeg har alltid beregnet drøyt 2 timer fra Gøteborg til København/Kastrup. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Orust ligger omtrent like langt nord som Uddevalla. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Jeg tror det er raskere å kjøre fra Oslo til Orust enn fra København til Orust. Det er rimelig gode veier stort sett hele veien.. Skrittet opp på C-map og det er ca 108nm i direkte luftlinje fra Oslo og ca 160nm fra Malmø Redigert 22.August.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjoris Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Takker, det var betydelig lengre å kjøre fra Køben enn jeg hadde trodd. MEN det blir tur, via Gardermoen og det blir vel leiebil, det tror jeg blir raskest... Redigert 22.August.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Anonym Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Takker, det var betydelig lengre å kjøre fra Køben enn jeg hadde trodd. MEN det blir tur, via Gardermoen og tog til Gøteborg tror jeg... Da får du huske å hoppe av toget et godt stykke før Göteborg.. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Toget ble vanskelig å få til å passe, dessuten trengs jo bil der nede, spørs om forhandleren gidder å kjøre meg rundt slik at jeg får sett på andre båter en deres Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Enzo Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Hvorfor ikke ta fly til landvetter og leie bil der istedet for å lefle med Gardermoen og tog og så kanskje leiebil Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Hvorfor ikke ta fly til landvetter og leie bil der istedet for å lefle med Gardermoen og tog og så kanskje leiebil Det koster 5.500 med SAS til Landvetter og 1.300 til Oslo, men i Oslo er det ikke leiebil å oppdrive... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Enzo Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Men i alla dagar , har du sjekket Torp-Landvetter med widerøe ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Torp-Landvetter finnes ikke etter hva jeg kan se... Widerøe flyr til Landvetter fra Gardermoen.. Men jeg finner det merkelig at det ikke er leiebiler i Oslo Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.