Jump to content

Furuno radar - hva bør en betale?

avmønstret5

Recommended Posts

Ligg unna, det er sikert en grunn til at det solgt.

15 år er lang tid innen elektronikk og du kan få

problemer med deler og service.

Tja. Min «dampdrevne» Furuno av edel 1984-årgang fungerer aldeles utmerket fortsatt. Jeg har latt meg fortelle at den fanger opp mer enn hva en nyere lcd-variant med mye elektronikk gjør. Og deler og service har jeg ingen problemer med å få.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Mener du at den er lite verd eller/og lite brukbar?

Den har jo selvsagt en funksjon, men jeg ville ikke brukt tid på en så gammel radar, selvsagt kan du sjekke hvor lange den har blitt brukt men den blir ikke yngre av den grunn.

Om du velger å kjøpe den mener jeg prisen må være symbolsk. Du kan sjekke ebay også. der dukker det opp mye slikt og prisen der bør jo ikke være langt unna :smiley:

Jeg har latt meg fortelle at den fanger opp mer enn hva en nyere lcd-variant med mye elektronikk gjør.

Noen ganger ønsker man å bli lurt :wink:

Analoge skjermer sliter med at bildet brennes inn, dette er jo helst i midten da hvor en ikke er så veldig interesert i hva som er der (det burde være innlysende)

Men jeg har jobbet med radarer i over 10 år nå og har sett forbedringer hele veien, de første digitale radarene var pyton, treg oppdatering, krevde mye vedlikehold osv.

I dag er det solide saker. Furuno sine lystbåtradarer er bygget opp helt likt de proffe imo godkjente (navnet serien).

Og deler og service har jeg ingen problemer med å få.

Hvilket vel betyr at den har hatt behov for både service og deler? Med den korte og hektiske sesongen vi tross alt har (jada, vet at noen av dere kun har båten oppe to dager i mars/april for bunnsmøring!) så vil jeg være mest mulig sikker på at jeg IKKE har behov for service eller deler! :rolleyes:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Da vil jeg bare få opplyse om at de siste modellene er idiotsikre! :rolleyes:

:sailing:

Jeg har en slik ny sak, den presenterer ett kjempebra bilde, jeg har sett forskjellige radarer og da mest av 200 tusen sorten. Men jeg har derimot ingen problemer med å justere den til en "dårlig" radar. Da jeg jobbet i marinen var det stadig folk som klagde over dårlig radar bilde, ikke alle forstår at snø må til om en skal se små båter.

Det som er det store skille på gamle radarer og nye er at de kan sammeligne ekkoene for hvert sveip, de dukker gjerne opp i andre sterkere farger om en får treff på flere sveip. Selvsagt vil en gammel radar være bedre enn å ikke ha en radar. På veteranbåter vil en gjerne ha en gammel en for syns skyld.

Jeg ville iallefall testet radaren om den er installert og se om en følte seg trygg på å navigere etter bildet, om brukeren skjønner bilde er mye gjort...

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)

Båtsenteret på Kanalkaia selger nye radarer til halv pris,

Og ennå så tjener de penger på dette.... :nonod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...