Jump to content

Furuno radar - hva bør en betale?

avmønstret5

Recommended Posts

Prisantydning????

Tja, jeg betalte kr 7.500.- for en slik for 5-6 år siden. Tror det var en rimelig kurant pris dengang men der har jo skjedd en smule utvilking på det området de siste årene som gir høyere ytelse og lavere pris...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

For mitt bruk var den ypperlig. Jeg er skjelden (aldri...) på områder over 1nm og der fungerte den helt 100%. På lengre områder hadde jeg problemer med å få inn noe vesentlig med ekko i det hele tatt, de største avstandene jeg fikk inn noe på var vel rundt 3-4nm. Ikkeno problem for meg...

Grei sak, kunne gjerne kjøpt denslags igjen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Så lenge radaren fungerer ville jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe en slik hvis prisen er fornuftig. Selv har jeg en Furuno 2000, 24 NM fra sent åttitall. Mener og tror at kvaliteten er god. Radaren fungerer helt utmerket. Da båten er i bruk hele året kommer radaren virkelig til nytte i den mørke årstid.

Er i USA for tiden og mangler noen bokstaver i alfabetet :-(

Er paa utkikk etter radar her, og har faatt info fra verksteder her borte at de minste Furuno-radarene har hoey feilprosent...

(Dette til info; Ta for det det er verdt...)

Stikkordet er "navnet", disse er gode!

Har solgt og installert hundrevis av disse. Dette burde være et representativt utvalg for 1600-radarene til Furuno. Det er ytterst sjelden at vi har problemer med disse. Feilprosenten var naturligvis noe høyere på de aller første modellene enn dagens M1623. Er ganske sikker på at det ikke er noe høyere feilprosent på Furuno enn andre merker. I så fall burde det bety at andre merker har feilprosent tilnærmet lik 0. Jeg har ikke sett noen konkrete tall på dette, men det hadde vært morsomt å sett.

• 2 uker senere...

Au-da. Det var IKKE meningen å fornærme noen! Refererte det jeg selv hørte fra forhandler i Vancouver. Har sjøl noe Furuno-utstyr ombord (GPS50 og Lodd 6100) og er meget fornød med det!

Må skifte ut radaren etterhvert, men vil også se på JRC, og selvsagt PRIS!

Etter USA-turen sitter jeg igjen med noen kontakter som kan sende meg slikt utstyr, når jeg endelig får bestemt meg.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...