tuffff Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Og ennå så tjener de penger på dette.... Antagelig! :nono: mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Har du hatt på vekkerklokken i natt? Ferie Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Nye opplysninger om Furuno radar: Alder: 15 år Type: Marineradar modell 1720 Brukt ca 20 timer Har mest vært lagret på land. Prisantydning???? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Prisantydning????Tja, jeg betalte kr 7.500.- for en slik for 5-6 år siden. Tror det var en rimelig kurant pris dengang men der har jo skjedd en smule utvilking på det området de siste årene som gir høyere ytelse og lavere pris... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
avmønstret5 Svart 9.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 OK, jeg er ingen kompetent radarbruker, men tenker lære meg noe og bruke den som en sikkerhet dersom behovet oppstår. Er du fornøyd med kvaliteten? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 For mitt bruk var den ypperlig. Jeg er skjelden (aldri...) på områder over 1nm og der fungerte den helt 100%. På lengre områder hadde jeg problemer med å få inn noe vesentlig med ekko i det hele tatt, de største avstandene jeg fikk inn noe på var vel rundt 3-4nm. Ikkeno problem for meg... Grei sak, kunne gjerne kjøpt denslags igjen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
avmønstret5 Svart 9.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Ok, takk for info. Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Hei.For en eldre rader som er så opp i årene ,må du værefornøyd med 2-3 tusen.solgte for to måner siden en 3 år gammel 1930 furuno for 5ooo.mer er det ikke verd. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Må si meg enig med Båtmekanikkeren: Hadde ikke betalt så mye for en såpass gammel radar. 3-3500 er toppen, om den funker og manualer er med. Sitér dette innlegget Link to post
Pingu Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Det verkar som om til ditt bruk så er denne radaren meir en god nok. Trur eg ville betala max kr. 4000,-. Kan være ein fin radar og starta med. Forøvreg så kan finne ein høveleg billig nyradar her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8111218 Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.August.2006 Link til dette innlegget Svart 9.August.2006 Så lenge radaren fungerer ville jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe en slik hvis prisen er fornuftig. Selv har jeg en Furuno 2000, 24 NM fra sent åttitall. Mener og tror at kvaliteten er god. Radaren fungerer helt utmerket. Da båten er i bruk hele året kommer radaren virkelig til nytte i den mørke årstid. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.August.2006 Link til dette innlegget Svart 11.August.2006 (redigert) Er i USA for tiden og mangler noen bokstaver i alfabetet :-( Er paa utkikk etter radar her, og har faatt info fra verksteder her borte at de minste Furuno-radarene har hoey feilprosent... (Dette til info; Ta for det det er verdt...) Redigert 11.August.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Frøken Fryd Svart 11.August.2006 Link til dette innlegget Svart 11.August.2006 Er i USA for tiden og mangler noen bokstaver i alfabetet :-( Er paa utkikk etter radar her, og har faatt info fra verksteder her borte at de minste Furuno-radarene har hoey feilprosent... (Dette til info; Ta for det det er verdt...) Stikkordet er "navnet", disse er gode! Sitér dette innlegget Link to post
Furuno Svart 11.August.2006 Link til dette innlegget Svart 11.August.2006 Har solgt og installert hundrevis av disse. Dette burde være et representativt utvalg for 1600-radarene til Furuno. Det er ytterst sjelden at vi har problemer med disse. Feilprosenten var naturligvis noe høyere på de aller første modellene enn dagens M1623. Er ganske sikker på at det ikke er noe høyere feilprosent på Furuno enn andre merker. I så fall burde det bety at andre merker har feilprosent tilnærmet lik 0. Jeg har ikke sett noen konkrete tall på dette, men det hadde vært morsomt å sett. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Au-da. Det var IKKE meningen å fornærme noen! Refererte det jeg selv hørte fra forhandler i Vancouver. Har sjøl noe Furuno-utstyr ombord (GPS50 og Lodd 6100) og er meget fornød med det! Må skifte ut radaren etterhvert, men vil også se på JRC, og selvsagt PRIS! Etter USA-turen sitter jeg igjen med noen kontakter som kan sende meg slikt utstyr, når jeg endelig får bestemt meg. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.