Zach Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 (redigert) Det er vel den startstømmen batteriet kan levere. Jeg ser i instruksjonsboken at starteren til D3 er på 2,2 KW, noe som tilsvarer ca 200 amp. Tar du høyde for 250 amp bør du være "sikker". Redigert 6.November.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Glemte det med vinsj. Har en IL 500 w inside. Den skal kobles til startbatteriet, men er dette ikke en egen beregning ut fra vinsjens maksstøm og avstand for? Tenkte å her å bruke det jeg har nå siden denne virker uten problemer.Har dette noe å bety for dimensjoneringen til startmotor og dynamo? Nei Sitér dette innlegget Link to post
Lillebror Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Fint, da tar jeg høyde for 250 amp. Har du noen formening om vhordan jeg kan beregne dimensjonene til og fra forbruksbanken? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Det kommer jo an på hvor mye strøm de forbrukerne du har stående på samtidig trekker. Du får prøve å beregne dette først. Jeg la inn et søk på "+kabeltverrsnitt +forbruk" og fikk disse treff: https://baatplassen.no/i/index.php?act=Sear...nitt+%2Bforbruk Her finner du kanskje noen tips. Sitér dette innlegget Link to post
Lillebror Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Takk for god råd. Har ikke mange forbrukere. Kun kjøleboks, Wallas kokeapp., lys og en liten radio. Av og til PC og plotter. I år har jeg hatt dårlige batterier og har bestemt meg for å gjøre det skikkelig før neste sesong. Skal studere den tråden nøye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.