deep diver Startet 9.August.2006 Del på Facebook Startet 9.August.2006 Jeg skal bytte til stålpropeller på en mørejet 30, vet ikke størrelse på eksisterende propeller. Båten veier ca 5 tonn og har 2 AQAD 41 med DP 290 drev. Hvordan finne riktig størrelse? Er det noen som har noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 9.August.2006 Del på Facebook Svart 9.August.2006 Du må se på propellen din hvilken du har.det står mellom propell vingene,børst med stålbørste så blid det leselig.enten har du en A eller B propell.gi en lyd når du har funnet det ut.jeg har en og del propeller liggende.. Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
deep diver Svart 27.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2006 Jeg har A7 propeller. Fant dette ut i helgen da jeg måtte ta av propell etter treff på tømmerstokk i 30 knops fart. Jeg knakk 1 av bladene på den innerste propellen. Måtte kjøre hjem fra Hanstholm på 1 motor (8 knop) Er det noen som vet om slikt kan fikses? Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 27.August.2006 Del på Facebook Svart 27.August.2006 Hei propellen kan ikke fikses når ene bladet er vekke.ville kjøpt ny eller brukt i dette tilfelde.1 propell selges som oftest mellon 1ooo og 1500 kr. Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Hadde du hatt stål så kunne det ha gått utover akselen din. Jeg synes stål skal brukes på båter som går fortere enn 40 knop, ellers hold deg til aluminium. Er litt dårligere propeller og tåler litt mindre, men billigere å skifte propell enn hele akselen. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Har akkurat skiftet den framste propellen på min NB, A5 i aluminium, den betalte jeg 3600,-kr for!(org. propell). Har også litt frarådet å kjøpe stål!!! Sitér dette innlegget Link to post
deep diver Svart 1.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2006 Det var bare 4 cm av det ene bladet som var brukket av. Winrace propellers i arendal kunne fikse dette. Ca 2000-2500 for full overhaling av begge propellene. Sjekket forresten pris på nye propeller i statene, 3700NOK for ett sett med A7 propeller aluminium. Satser på å få en tur over i jobbsammenheng snart Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.