Jump to content

Nye instrumenter til seilbåt

Nefertiti

Recommended Posts

Leketøy javel...men jeg vurderer å få ny elektronikk til Nefertiti.

Vindmåler, ekkolodd og logg ++

Har litt sansen for ideen med TackTick, noen som har noe erfaring?

Ellers er vel Raymarine ST60+ sikkert bra? (iallefall dyrt...)

Hva annet bør jeg vurdere?

Kunne også godt tenkt meg å montere instrumentene over luka f.eks. slik. Instrumentpanel.

Funker dette for annet enn Silva instrumenter? Noen som har andre kreative ideer for å slippe å lage sveitserost i skottet?

f.eks.

Problemet da er at instumentene blir ubeskyttet fra baksiden. Du må vel lage en slags " kasse ", f.eks av tynne teaklister du former gradvis ?

Evt lage en passende skumkladd som du pusser fin & glatt, deretter betrekkes denne med polyester og matte.

Har aldri gjordt dette selv, men de som kan det sier det er veldig enkelt..

Suzuki

No boat needed..

• 2 uker senere...

Da ligger det en diger eske med elektronikk her...så nå har jeg noe å holde på med i høst/vinter.

Ble Raymarines ST60 startpakke...og...bare for å ha sagt det. Prisen hos den lokale elektronikkpusheren var i mine øyne ikke betydelig høyere USA prisen. Elektronikk er noe som har en tendens til å gå i stykker. Er litt lettere å klage om noe går galt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...