bliss X Startet 10.August.2006 Del på Facebook Startet 10.August.2006 Sist jeg brukte plotteren 182C opplevde jeg noe merkelig: Under GPS instillingene sto DGPS Av. Tenke jeg skulle prøve å slå det på, så jeg gikk inn i feltet og satte den til På. Da kom det opp Søker WAAS/EGNOS i feltet, og slik ble det stående. Det var ikke mulig å komme inn i feltet for å få instillingen tilbake til Av Skrudde plotter av og på, men med samme resultat. Hvordan får jeg skrudd det av? Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 10.August.2006 Del på Facebook Svart 10.August.2006 La den stå til den enten finner en EGNOS satelitt eller slutter av seg selv. Slik er det ihvertfall på min Garmin 2010C. Når den er ferdig å søke, eller har funnet en EGNOS så skrur du av igjen DGPS. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2006 La den stå til den enten finner en EGNOS satelitt eller slutter av seg selv. Vet du hvor lenge den holder på å søke før den gir opp? Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 10.August.2006 Del på Facebook Svart 10.August.2006 Nei, det la jeg aldri merke til, men på min så fant den EGNOS! Den koblet opp, men i og med at det er bare test signaler foreløpig valgte jeg å skru det av igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.August.2006 Del på Facebook Svart 10.August.2006 Når kommer "EGNOS" til å være reelt i drift? Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 11.August.2006 Del på Facebook Svart 11.August.2006 Lasse, på min garmin 172c kan man trykke på "meny" knappen når man er inne på GPS oppsett siden. Da dukker muligheten til å skru av EGNOS/WAAS opp. kanskje det funker på 182C også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.