Jump to content

Dette Hælv...."Bohuslän-toget"


Morty

Recommended Posts

Jeg hjalp til i nærmere 2 timer med folk som hadde problemr inkludert disse.. Det var min kone som tok bildene.

 

Det var derimot veldig mange som ikke brydde seg karten og det er dårlig..

 

For dem som ikke var der er det lett og kritisere.

 

Ang klønete så skulle de kanskje ikke hatt høy promille da..... :confused:

Redigert av THORLYN (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Enig der.. vurderte lenge om jeg skulle legge ut bildene.

 

Synes bare saken var litt vel hårreisende til at den gikk ubermerket, da kritikken fra enkelte som ikke var der ble litt for never mind.. Man spøker ikke med mye vind og store båter.. Vi var en gjeng på brygga som gjorde det vi kunne den kvelden.. Kona satt med hjertet i halsen da dette skjedde og jeg var lenger bort på brygga for og hjelpe en SVÆR Sea Ray med og komme seg vekk.. På det meste så sto vi 10 mann og holdt båten fra og gå inn i brygga mens vi sikret med sping etc til den kom seg av ultliggeren.

Jeg lærte mye den kvelden og det håper jeg andre gjorde også :smiley:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er helt i orden at man legger ut bilder av en redningsaksjon. Det er hva dette er, intet mindre, intet mer. Om båtfører blir karakterisert som "Pappagutt/jente" så er det en subjektiv oppfartning og antagelig helt korrekt, men ikke noe å reagere på. Om disse folka ikke var edru så bør det heller ikke komme som noe stort sjokk. For meg ser det ut som det komplette kaos som sikkert mange kan forårsake. Jeg må berømme både Thorlynn of de andre som var der og hjalp til, det er ikke sikkert alle hadde villet hjelpe en slik gjeng ! Jeg håper de fikk seg en lærepenge og at resten av kvelden forløp rolig i værets tegn ! (for ordens skyld så er dette en subjektivt mening)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Uke 30

 

Måndag – Hunnebostrand

Tisdag – Fjällbacka

Onsdag – Naturhamn eller Grebbestad?

Torsdag – Smögen

Fredag – Käringön eller Lysekil?

Lördag – Marstrand

Söndag – Dags att lämna tillbaka båten? Eller?

Med vennlig hilsen

 

Henrik Nygaard

Link to post
Share on other sites

dette toget har jo pågått så vidt jeg vet i flere år var selv i en havn i og fikk oppleve dette dog var vel støyen noe høy i perioder men ikke verre en att både min bedre halvdel og barna overlevde

synes det er helt greit vi må da tåle att ungdomer utfolder seg litt så lenge ikke farlige eller ulovelige ting skjer :smiley:

synes ikke det er hakke bedre når mannfolk langt over 50 drar fram trekkspillet sent på kvelden

og høres ut som blanding av fliskutter og sagbruk

og gamlemor synger i vei av full hals på en eller annen låt fra den gang mesteren gikk på vannet

med en lyd som minner mest lyden av en gris som blir kasterer

 

 

ps jeg er født i 1962 så jeg er ingen ungdom men synes alt for ofte blir ungdom kritisert mens vi over

midten av livet gjør hva vi vil så høyt vi vil og når vi vil

Link to post
Share on other sites

synes ikke det er hakke bedre når mannfolk langt over 50 drar fram trekkspillet sent på kvelden

og høres ut som blanding av fliskutter og sagbruk

og gamlemor synger i vei av full hals på en eller annen låt fra den gang mesteren gikk på vannet

med en lyd som minner mest lyden av en gris som blir kasterer

:lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Syns det er helt greit at folk kan ta seg en real fest i havnene engang iblant. Alle under 25 som morty sa....de som tar over fjorden mens de eldre blir hjemme etter tid. Nei gidder ikke legge meg oppi om folk tar seg en fest og er det så fælt og høre litt bråk sjekker jeg havner før ankomst

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
ps jeg er født i 1962 så jeg er ingen ungdom men synes alt for ofte blir ungdom kritisert mens vi over

midten av livet gjør hva vi vil så høyt vi vil og når vi vil

 

Jeg er også født i 1962, men er da fortsatt ungdom!!!!!!!!!!!!!! Blir ikke over 18 jeg.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg var litt usikker på om dette innlegget skulle legges under TV-programmer, noe om brannfare eller her. Det har jo allerede gått på TV i dag, så det havnet i denne tråden.

 

Fra SVT1 "Uppdrag Granskning" i dag, fra ca 41:20 minutter ut i programmet: Fra Fjellbacka når "Seglartoget" kommer på besøk.

 

Link til SVT

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt problemet her. Bohuslän vrimler jo av naturhavner hvis man vil ha fred og ro.

 

Verre var det i Skagen der vi ankom for noen år siden og måtte ligge utenpå en svær norsk :puke: båt full av pappagutter som holdt det gående til langt på natt og holdt våre søte små våkne. Gjett om vi tok hevn tidlig neste morgen (ja, de små våknet tidlig uansett) ved å trampe aldeles ikke forsiktig over dekket deres unødvendig mange ganger.

Link to post
Share on other sites

Møtte denne gjengen når vi var i Smøgen.

Vi er er en familie på to voksne og 4 barn.

Vi lå innenrst i kilen og "seglarfestivalen" hadde fått tildelt plass yttert ved rekebodene.

Ser ingen problemer med den delen av dette som er organisert.

Det er ungdom som koser seg og skal ikke legge skjul på at hadde jeg vært i riktig alder skulle jeg gjerne vært med på morroa.

Problemet derimot er alle hangaround båtene som følger festivalen i søken på fest og morro.

Det er disse som lager støy og kvalme.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...