Larspo Startet 12.August.2006 Link til dette innlegget Startet 12.August.2006 Har 2 GM 5 liter saltvannskjølte motorer fra 88 (gangtid på ca. 1000 timer). De har begynnt å bruke olje og er modene for nye ringer og ventilforinger. Er det verdt å gjøre dette arbeidet, eller vil motoren totalhavarere innen kort tid pga. tæring fra saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Du får billige long block i Sverige fra ca 22.000,- svenske. Sjekk www.usaonline.se. Skal du sette bort arbeidet er nok dette et godt alternativ.(Importer som bilmotor uten HK avgift.) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 12.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Er kjent med USAOnline, tilsvarende motor som jeg har koster der 27.000. Siden jeg skal ha 2 stk. blir det 54.000 SEK = 46.000 NOK. I tillegg må jeg hente de og "smugle" de over, noe jeg heller ikke er interessert i. Kan forsåvidt få tak i samme motor her i landet til 24.000 stk, så det blir nesten det samme, men...... Noen ringer, arbeid og foringer koster laaangt mindre enn 50.000,- og jeg prøver billigste utvei først. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 12.August.2006 Link til dette innlegget Svart 12.August.2006 Har 2 GM 5 liter saltvannskjølte motorer fra 88 (gangtid på ca. 1000 timer). De har begynnt å bruke olje og er modene for nye ringer og ventilforinger. Er det verdt å gjøre dette arbeidet, eller vil motoren totalhavarere innen kort tid pga. tæring fra saltvann. Uten noen erfaring med nevnte motorer kan jeg ikke si noe om tæring på nevnte motorer... Men det jeg ville gjort var å demontert begge motorene, vasket og rengjort overalt der jeg kom til, først da kan en komme med en endelig dom over blokkene/toppene . Hvis blokkene/toppene passerer innspeksjonen etterpå, kan jo alt det andre fikses, regner med at du kan få ferdige overhalings kit til disse motorene, selve monterings jobben tar jo bare litt tid, og har du tid + et rent verksted er det jo bare å starte . Men skaff deg ei rep bok på gjeldene motor før du begynner, der har du alle tolleranser, momenter og gjerne endel gode tips . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.