Jump to content

Litt av et varp

bliss X

Recommended Posts

hei Lasse !

jeg har sett båten og tro meg, prisen er rett..  

Hadde bla.a en SKIKKELIG skade i baugen...

Men med nennsom hånd og masse egeninnsats vil nok dette bli en båt som kan glede eieren i mange år.

Men å karakterisere den som et kupp ?? Tja....... :smiley::wink:??

Suzuki

No boat needed..

litt av et varp................varp.......varpa

att 'varpa' fram en båt var ett sätt som gamla segelfartyg anvende, som saknade

motor, man rodde ut ankaret med lillbåten, så långt man kunde, släppte ned det,

spelade fram skutan, rodde fram ankaret på nytt..................

heter det samma på norsk?

S/Y Gunga Din

I følge bildene ser jo båten helt strøken ut, og med nye seil, nyoverhalt motor og rep av skalde m.m. skulle man tro at dette var et kup.

Forstår det slik at Suzuki har sett på den uten å bli særlig imponert, så det kan vel tenkes at blidene ikke gir det helt rette intrykket eller  :sailing:

Båten lå ytterst på kongen for noen uker ( husker ikke dato, men det var etter ferien ) siden.

Kjente den igjen, og kikka / spana litt på den, da jeg vet den er / var for salg.

Ble ikke spes imponert, den baugskaden var stygg. Ellers kan jeg ikke si at mitt intrykk og bildene av båten stemmer i det hele tatt. Ser knallfin ut på bildene, det er sikkert. Kanskje var det mitt inntrykk som sviktet helt. Jeg veit at selgeren, har hatt fler båter for salg. Virker som om det er en utvidet hobby å kjøpe eldre / brukte charterbåter i bla. a Hellas, tromme sammen et mannskap og seile 1-2 båter til Norge. Bla.a en Gibsea 362 veit jeg har kommet via ham.

Brukte charterbåter er vel som båter flest, de kommer i alle utførelser.. pene, slitte, strøkne, vrak og skapelige for "selvmekkere". Hvilken kategori denne er i ? Tja...

Men en ting er sikkert, står en bil / båt / motor / hva-det-skal-være for salg i ukesvis til en pris som virker som et "kanonkjøp", er den sjelden det.

Den rette prisen er den markedet er villig til å betale, hverken mer eller mindre.

Suzuki - som gjerne kunne tenke seg en ex-charter 41 foter til en OK pris...

No boat needed..

Hej Sailor!

Det var ikke tenkt som någon avsporing!!!!

Det var bare det att jag ikke hade hört uttrycket ('varp') förrut! Beror på mina dåliga

kunskaper i det norska språket!

Vad Lasse menade framgår ju klart ändå!

Jag associerade direkt 'varp' till något annet inom båtvärlden!

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...