bliss X Startet 25.September.2003 Link til dette innlegget Startet 25.September.2003 41 for, nye seil. Dette må være litt av et varp. Se http://www.finn.no/finn/boat/object?id=380...862&pos=0&rub=7 Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 25.September.2003 Link til dette innlegget Svart 25.September.2003 Den har gått i charter..... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 hei Lasse ! jeg har sett båten og tro meg, prisen er rett.. Hadde bla.a en SKIKKELIG skade i baugen... Men med nennsom hånd og masse egeninnsats vil nok dette bli en båt som kan glede eieren i mange år. Men å karakterisere den som et kupp ?? Tja....... ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 litt av et varp................varp.......varpa att 'varpa' fram en båt var ett sätt som gamla segelfartyg anvende, som saknade motor, man rodde ut ankaret med lillbåten, så långt man kunde, släppte ned det, spelade fram skutan, rodde fram ankaret på nytt.................. heter det samma på norsk? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Joda, ordet har også den betydningen på norsk. Men det kan også bety et kupp. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Til Mini! Takkar Man lär sig alltid något nytt på baatplassen varje dag! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
upperland Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Men det kan også bety et kupp.-- Varp, eller stort varp var noe sildefiskerne gjorde når det fikk store mengder sild i nota - så dette som de fleste andre båtuttrykk stemmer nok fra fiskeriene--- Sitér dette innlegget Link to post
sailor Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Prisen er i utgangspunktet meget gunstig... lasse har rett. Hvorfor "spore helt av". Markeringsbehov, eller Sitér dette innlegget Link to post
upperland Svart 26.September.2003 Link til dette innlegget Svart 26.September.2003 Hvorfor "spore helt av". Markeringsbehov, eller Ja, du har helt rett hvis båten fremtrer som på bildene, bortsett fra en skade som det ble sagt om på baugen. Men det var hverken markeringsbehov eller , men det var vel det ene som tok det andre.......... Upperland Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2003 I følge bildene ser jo båten helt strøken ut, og med nye seil, nyoverhalt motor og rep av skalde m.m. skulle man tro at dette var et kup. Forstår det slik at Suzuki har sett på den uten å bli særlig imponert, så det kan vel tenkes at blidene ikke gir det helt rette intrykket eller Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2003 PS! Endrer fra varp til kupp, for å ungå avsporinger. Kupp er kanskje et mer lettfattlig uttrykk Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.September.2003 Link til dette innlegget Svart 27.September.2003 Båten lå ytterst på kongen for noen uker ( husker ikke dato, men det var etter ferien ) siden. Kjente den igjen, og kikka / spana litt på den, da jeg vet den er / var for salg. Ble ikke spes imponert, den baugskaden var stygg. Ellers kan jeg ikke si at mitt intrykk og bildene av båten stemmer i det hele tatt. Ser knallfin ut på bildene, det er sikkert. Kanskje var det mitt inntrykk som sviktet helt. Jeg veit at selgeren, har hatt fler båter for salg. Virker som om det er en utvidet hobby å kjøpe eldre / brukte charterbåter i bla. a Hellas, tromme sammen et mannskap og seile 1-2 båter til Norge. Bla.a en Gibsea 362 veit jeg har kommet via ham. Brukte charterbåter er vel som båter flest, de kommer i alle utførelser.. pene, slitte, strøkne, vrak og skapelige for "selvmekkere". Hvilken kategori denne er i ? Tja... Men en ting er sikkert, står en bil / båt / motor / hva-det-skal-være for salg i ukesvis til en pris som virker som et "kanonkjøp", er den sjelden det. Den rette prisen er den markedet er villig til å betale, hverken mer eller mindre. Suzuki - som gjerne kunne tenke seg en ex-charter 41 foter til en OK pris... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 29.September.2003 Link til dette innlegget Svart 29.September.2003 Hej Sailor! Det var ikke tenkt som någon avsporing!!!! Det var bare det att jag ikke hade hört uttrycket ('varp') förrut! Beror på mina dåliga kunskaper i det norska språket! Vad Lasse menade framgår ju klart ändå! Jag associerade direkt 'varp' till något annet inom båtvärlden! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.