Jump to content

Her er det godt å være.

Rolf Yks

Recommended Posts

I forgårs registrerte eg meg som medlem på Båtplassen.

I går takka eg for meg i båtmagasinets forum :wink:. Eg var rett og slett lei av at halvparten av innlegga var reinspikka tullball :smiley:.

Her er det folk som er interesserte, og kan båt som skriv. Visst er det fleip og morro, men når vår felles interesse ligg i botn, er det heilt på sin plass.

Eg vil nytte høve til å gratulere admin. med eit glimrande initiativ.

mvh

Rolf

Velommen Rolf, med det navnet må du være en ållreit kar :smiley:. Flott at du tok med Yks i nicket dit, så klarer vel de andre å skille mellom oss.....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Gratulerer! :smiley:

Jeg har lest noen innlegg på båtplassen, og er mest forundret over utskjelling av enkelte brukere.

Per Chr

Så at du var innom Båtplassen og inviterte Havgaaapet hit. Det har vært forsøkt før, - etter mye bråk ble han utestengt her! Sånn til info dersom du ikke husker det.

Lars H.

(som har møtt Havgaaapet på sjøen uten å vite det)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, det er lenge siden vi hadde denne saken, så siden det kommer opp igjen er det kanskje på sin plass med en liten forklaring.

Det er nok mer nyansert enn det som nå fremkommer på BM.

Vi hadde en situasjon der to brukere registrerte seg som havgapet, og startet en innbyrdes krangel om hvem som var den ekte.....

I tillegg ble det postet innlegg som vi betraktet som brudd på våre regler.

Om det i det hele tatt var noen sammenheng med BM-Gapet vet vi jo heller ikke.

Saken førte til en helt uakseptable belastning på oss i Support og vi besluttet at ingen får registrere seg her på forumet under denne eller lignende signaturer i fremtiden.

Enden på visa ble at den ene forsvant og den andre gikk etter eget ønske.

De har hatt mulighet til å kontakte oss på IM, men vi har ikke hørt noe mer fra dem.

Jeg er også ny på dette forum. Etter å ha fulgt med på BMs diskusjonssider en kort stund fant jeg ut at jeg ikke trivdes med holdningene og språkbruken som mange benytter der. Det er jo synd med tanke på dem som tross alt legger inn gode innlegg, men som drukner i all verdens sure oppstøt. Etterhvert ble jeg klar over baatplassen.no sin eksistens, og for å bruke Rolf Yks ord: Da ble det mye bedre å være til.

Jeg har fulgt med på diskusjonene her i noen uker nå, og jeg har lært meget om alle verdens praktiske problemstilliger man møter som båteier. Vi debuterte som båteiere i sommer, og jeg kan bare spekulere i hvor lenge jeg måtte ha prøvet og feilet på egen hånd for å lære like mye som jeg har gjort her de siste ukene. Mange år, det er helt sikkert.

Etter hva jeg forstår er baatplassen.no etablert og drevet på dugnad. Det er helt utrolig at dette er mulig i dag. All honør til Ingar og dere andre som bistår ham. Dette gir alle oss andre en kjempeutfordring med å bidra til å holde kvaliteten, variasjonen og humoren oppe i diskusjonene.

Eneste problemet med disse sidene er at det tar skrekkelig med tid å lese alle innleggene  :headbang:. Men jeg vil slettes ikke gå glipp av noe, så da blir det bare å sitte foran pcen da.  :cheers:

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg er også ny på dette forum. Etter å ha fulgt med på BMs diskusjonssider en kort stund fant jeg ut at jeg ikke trivdes med holdningene og språkbruken som mange benytter der.. . . . .Jeg har fulgt med på diskusjonene her i noen uker nå, og jeg har lært meget om alle verdens praktiske problemstilliger man møter som båteier.

Hei.

Velkommen skal du være. Men det er da ikke bare skruer og motorolje vi "prater" om? For meg føles det som å sitte på bryggekanten og skravle ivei! En har problem med poden som ikke vil være med i båten lenger og heller vil kjøre moped og sjekke jenter, en annen har problemer med å finne julepresang til kona (fikk fantastisk god hjelp her selv sist jul). Men det viktigste er at det (99% av tiden) er en utrolig venlig og god tone her. Så igjen, - velkommen!

Lars H.

(kjent for innlegg om strøm og septik!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Eneste problemet med disse sidene er at det tar skrekkelig med tid å lese alle innleggene  :cheers:. Men jeg vil slettes ikke gå glipp av noe, så da blir det bare å sitte foran pcen da.  :wink:

Det største problemet er at dette forumet skaper avhengighet!  :headbang:  (Begynner å forstå hvordan det må være å slutte å røyke.) Største fordelen er det fungerer rimelig bra med oppkobling via mobiltelefon. :wink:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

...Lars H. (kjent for innlegg om strøm og septik!)

Vel, Lars H!

Nå var du vel litt beskjeden  :wink: - har du glemt Norges mest omtalte impeller? -  :wink: - jeg for min del, synes at Impeller-innlegget ditt, tidlig i våres, ble noe av det mest spennede å følge med på. Det hadde alt av hva man kan forvente seg av spenning, frustrasjon, fortvilelse og ikke minst et "Happy End!"  :headbang:

Glemmer ikke hvor bekymret og medfølende alle medlemmer her på baatplasse.no var, som deltok i din  :wink: fortvilelse, med hyppig diskussjon, og alle velmenende råd og forslag til løsning.

Det var bl.a. da det gikk opp for meg, hvilken fin gjeng  :wink: vi har med å gjøre, her! :cheers:

Heia baatplassen.no  :wink:

Velkommen etter: Rolf Yks og Brigg!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Lars er også en meget habil fotograf. Se bare hva han klarte å få knipset  under

uværet på på orust i fjor sommer - En hai :headbang::cheers:

Nå blir jeg helt ydmyk, men vil likevel heller fremheve et bilde jeg tok på Kommersøy en høst for noen år siden:

Lars H.

Bilde

Lars er også en meget habil fotograf. Se bare hva han klarte å få knipset  under

uværet på på orust i fjor sommer - En hai :wink: :wink:

Bilde

Du må nok skjerpa deg gut. Med denne redigeringa kjem du nok ikkje langt  :wink::lol: :lol: :lol:

Ser eller ut som om du bør skaffe deg et bedre kamera.... :headbang::cheers::wink: :wink:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Du må nok skjerpa deg gut. Ser eller ut som om du bør skaffe deg et bedre kamera.... :sad: :sad: :sad: :sad:

Har for 1 uke siden byttet mitt Canon Digital Ixus 2,1MB 2,1 M piksels kamera til et Canon Digital Ixus 400 4MB 4 M piksels kamera! Håper resultatene blir bedre nå!?!?

Lars H.

Nå blir jeg helt ydmyk, men vil likevel heller fremheve et bilde jeg tok på Kommersøy en høst for noen år siden:

Har for 1 uke siden byttet mitt Canon Digital Ixus 2,1MB kamera til et Canon Digital Ixus 400 4MB kamera! Håper resultatene blir bedre nå!?!?

dU TRENGTE VEL IKKE NYTT KAMERA ?? Uff Caps Lock....

Du trengte vel ikke nytt kamera ? Det er lite å utsette på dette bildet !

Gerhard

Hei.

Jeg biter da ikke jeg? Kan nok bli litt arg noen ganger, men dere har helt rett, det var nok piksels det skulle stått. Det er rettet opp nå.

Forøvrig merker en ikke noen særlig forskjell på et bilde i 1600x1200 piksels størrelse og et i 2272x1704 ved vanlig bruk. Men skal en forstørre opp kun en liten bit av bildet, kommer den ekstra oppløsningen godt med.

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...