Jump to content

Drivstoffrør, fra matepumpe til dieselfilter. Perkins 4.108

Fusebox

Recommended Posts

Hei.

Jeg har knekt en av mutterene til dette røret, og har store problemer med å finne noen som kan lage dette for meg. Bremse service firmaer er ikke i stand til det, Perkins har sluttet å lage det og hverken Universal Diesel eller Økonomideler har dette på lager.

Er det noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ? Kan man erstatte slike rør med en banjo-mutter løsning i stedet ?

Finnes det noen som tilfeldigvis har dette fra en gammel motor, til overs ?

Takknemlig for tips.

/Fusebox

Ta med restene til et dieselmotorverksted og få slangenipler med samme gjenger og tetningsflater. Bruk deretter syrefaste slangeklemmer og armert slange mellom niplene.

Banjo- systemet gir deg to ekstra tetningsflater som skal tettes med tilhørende feilkilde.

Med banjo får du riktignok en presshylse istedenfor klemme, men du vanskeliggjør en nødreperasjon som er enkel med slangeklemmer

Mons

Mons

Ta med restene til et dieselmotorverksted og få slangenipler med samme gjenger og tetningsflater. Bruk deretter syrefaste slangeklemmer og armert slange mellom niplene.

Mons

Er det noe som er "bortimot standard vare" hos slike verksteder ? Kjenner du til noen som kan ha noe slikt i nærheten av Drammen <-> Oslo ?

Takk for tips.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...