Fusebox Startet 16.August.2006 Del på Facebook Startet 16.August.2006 Hei. Jeg har knekt en av mutterene til dette røret, og har store problemer med å finne noen som kan lage dette for meg. Bremse service firmaer er ikke i stand til det, Perkins har sluttet å lage det og hverken Universal Diesel eller Økonomideler har dette på lager. Er det noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre ? Kan man erstatte slike rør med en banjo-mutter løsning i stedet ? Finnes det noen som tilfeldigvis har dette fra en gammel motor, til overs ? Takknemlig for tips. /Fusebox Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) Kjenner ikke din motor men på min egen 6 sylinderede Nissan satte jeg på slange med klemkoblinger fra Tess mellom matepompe og filter. Denne er montert med banjokoblinger. Fungerer bra det. Slangen pulserer litt med "slagene" fra pumpa men den tåler det. Redigert 16.August.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
TMe Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 Identifiser gjengene og ta kontakt med GH Fittings. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 Ta med restene til et dieselmotorverksted og få slangenipler med samme gjenger og tetningsflater. Bruk deretter syrefaste slangeklemmer og armert slange mellom niplene. Banjo- systemet gir deg to ekstra tetningsflater som skal tettes med tilhørende feilkilde. Med banjo får du riktignok en presshylse istedenfor klemme, men du vanskeliggjør en nødreperasjon som er enkel med slangeklemmer Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Fusebox Svart 20.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2006 Ta med restene til et dieselmotorverksted og få slangenipler med samme gjenger og tetningsflater. Bruk deretter syrefaste slangeklemmer og armert slange mellom niplene. Mons Er det noe som er "bortimot standard vare" hos slike verksteder ? Kjenner du til noen som kan ha noe slikt i nærheten av Drammen <-> Oslo ? Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Hei Slike nipler har de fleste dieselverksteder samt slangeleverandører som Tess, GK Lund, Hydroscand osv. I Kristiansandsdistriktet er Sangvik Servise sikker vinner, men i Drammen er jeg ikke kjent Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.