Al-Tec Startet 27.September.2003 Link til dette innlegget Startet 27.September.2003 Var innom en herværende Volvo Penta forretning for å kjøpe olje til gearet forleden dag. Her ble det opplyst at dersom jeg har et MS-3 gear skal dette ha vanlig motorolje....?!? Kan dette være riktig? Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Chrian Svart 27.September.2003 Link til dette innlegget Svart 27.September.2003 Det er helt riktig, MS-3 skal ha vanlig olje og MS-4 skal ha gearolje. Kan ikke svare hvorfor det er slik, grunnen til at jeg er sikker på dette er at jeg tidligere hadde en båt med ett MS-3 og ett MS-4 gear. Opprinnelig var det MS-3 på begge motorene, men det ene gearet ble ødelagt fordi en zinkplugg blokkerte kjølevannet da den løsnet fra pluggen den sitter festet til, MS-3 gearet var da gått ut av produksjon slik at det ble innstallert ett MS-4 istedenfor. Utvendig var disse to gearene helt identiske, kan ikke svare på om det er noen forskjell innvendig. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
BK Svart 27.September.2003 Link til dette innlegget Svart 27.September.2003 Jepp, se liknende diskusjon https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1064322993 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.