Jump to content

Da er handelen i boks og jeg blir snart Bavaria 39 eier

Sydvesten

Recommended Posts

Da er det aller meste i boks vedrørende vårt seilbåtprosjekt, og avtale om kjøp av en Bavaria 39C er i boks. Mange av dere har sikkert både sett og ikke minst vært ombord i denne aktuelle båten.

Den båten jeg nå har kjøpt er den som lå hos Lundebåt i fjor høst og som ble benyttet under messen sjøen for alle på Lillestrøm i mars i år. Båten fikk vann under kjølen 3. mai i år... Båten er kjøpt brukt av et vennepar som kjøpte denne båten ny, og fikk akkutt 3 fotssyke....

Den er rimelig greit utstyrt, men mye mangler nok...

Den har følgende spec.

D2-55 motor med 90 timer...

Rullemast med standard seil... er nok ikke mye brukt

Mikuni varmer med tre uttak.

Sprayhodd og forhøyet cockpit kallesje.. noe som vistnok kalles XL med full ståhøyde under..

Vinsj med kjetting og burce i baugen.

Bruce på ankerulle akter..

Ekstra forbruksbatteri..

Samt fortøyningsutstyr..

Springpullere midskips....

TV antenne i masten..

Og sikkert noe annet også..

Båten ligge for tiden hos Lundebåt for 1. gangs service og noe småtteri som skal rettes opp.

Håper jeg kan få sluttført handelen i løpet av neste uke slik at jeg kan får den hjem neste helg... men det kan muligen gå ennå en uke... vet ikke hvor kjapt dette kan gå.. Registrering i skipsregistert er akkurat startet.. og "Studen II av Langesund" blir snart en realitet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du ble ikke skipper skuteløs lenge nei :lol: Gratulerer, høres ut som et fornuftig valg.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Gratulerer. Du får motoren en så stor båt fortjener, og fordelen av å kanskje bruke den nå på sensommeren! Og også fordelen av å fysisk ha sett båten.

Ting som mangler kan tas etterhvert. Kanskje etter litt bruk er prioriteringen annerledes likevel?

Gratulerer, og ikke minst takk for alle tanker du har delt med på oss på forumet - mye å lære av det! :yesnod:

Ellers så vil jeg foreslå at du får Rentokil eller andre til å gå gjennom båten slik at tre-fot syken ikke følger med båten? :wink:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ellers så vil jeg foreslå at du får Rentokil eller andre til å gå gjennom båten slik at tre-fot syken ikke følger med båten

Legevitenskapen kan fortelle at denne har utviklet resistens mot alle kjente medisiner og gifter.

Lykke til med nybåten sydvesten. Her får du det fint.

Men du vil utvikle et villt blikk og uryddig hår du også.

seilbåtmedlem i Skipper Worses hekkbølgeklubb

Tillater meg å trekke dette i tvil.

Ved registerbesiktning, vanligvis 6 måneder etter opptak i register, vil denne falle igjennom. Den er laaaaang i vannlinja.

Den gode Kapteins målebånd for bestemmelse av hekkebølge (gradert i tommer antar jeg) vil knapt bli våt.

Worse vil uten opphold utstede et Certificate of Deletion.

Redigert av Mulligan (see edit history)

Takker for alle de hyggelige gratulasjoner.....

Regner med at mye av neste uker går med til diverse dokumenter som skal signeres både her og der... Satser på at alt ordner seg slik at vi kan hente båten fra Asker neste helg og ta den med hjem til Stathelle.. men man vet jo aldri.

Jeg stiller meg nok sterkt tvilende til at jeg for beholde mitt gamle medlemskap i hekkbølgeforeningen, Sea Rayen var meget bra hekksjøprodusent og de overgikk det aller meste... så her blir jeg nok sikkert skuffet...

Det hadde selvsagt sneket seg med en skrivefeil i det første innlegget på navnet.... og det er selvsagt Stauden II barnet skal hete.....

Nå må jeg nok intensivere lesingen i boken "Seiling av Steve Sleight", så åpner jeg en ny tråd hvor jeg kan lufte min spørsmål om seiling med spørsmål om både trimming av seil, lensing og slør, reving og mye annet.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

"Seiling av Steve Sleight"

Den kjøpte jeg også. Meget omfattende bok men den må nok suppleres med andre bøker i enkelte tema. Det skal litt til å både omfatte alle mulige saker og ting og samtidig gå dypt i alle tema.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Nå må jeg nok intensivere lesingen i boken "Seiling av Steve Sleight", [...]

Sleights "Håndbok i seiling" er kjekk å ha på nattbordet, men jeg har faktisk hatt mer nytte og glede av Jon Winges "Turseiling". Boka til Dedekam ligger alltid i båten.

For øvrig anbefales et seilkurs. Ingen bok kommer opp mot en garvet instruktør av kjøtt og blod, samt muligheten til å prøve å legge til i forskjellige situasjoner med en båt som ikke er din. :rolleyes:

Klart mere litteratur om emnet vil komme i nær fremtid... og ikke minst seilerkurs... fruen skal i allefall på et eget damekurs... Det tror jeg nok er en stor fordel med egne kurs for damer... da slipper de å bli "hopp kjærring hopp" for f...n

Jeg skal nok også finne meg en kurs i løpet av høsten eller våren.... er enig i at det hjelper... kommer også til å satse på mannskaps rollen på onsdagsseilasene her i Eidangerfjorden... Var med Gladiator noen ganger i fjor høst og det var kjempe morsomt. og ikke minst lærerikt....

Gratulerer med ny båt, Sydvesten!

Så det ble seilbåt på deg ... . Håper du vil trives med det.

På vei hjem idag i regnvær møtte jeg noen seilbåter. Alle med seilet nede, stående akterut i "cockpit" i fullt regnutstyr. Hilste på dem alle der jeg satt i kortermet trøye og shorts inne, varmt, duggfritt og deilig. Kona sa, "aldri seilbåt - da blir jeg ikke med", og jeg nikket bekreftende.

Tenkte da på det noen her nevnte for noen dager siden ".... seilbåt er bedre enn motobåt å være i under forflyttning, mens motorbåten er best å ligge stille i. Idag ble min konklusjon - bullshit! :lol:

Måtte bare fortelle det - håper du ikke tar det ille opp, men forventer vel en skarp "retur" :rolleyes: ... .

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...