Jump to content

Da er handelen i boks og jeg blir snart Bavaria 39 eier

Sydvesten

Recommended Posts

Vi ligger nå i gjestehavnen i Åsgaardstrand, turen hit gikk uten problemer og uten dieselstopp. Vi heiste det ene tøystykket rett sør av Oscarborg, men blesten uteble... Det var kun 2 knops vind rett akterut... Så det var kunn strømmen som tok oss med i 1 drøy knop.. Så tøyfillen ble behørlig rullet inn i masten igjen og D2 tatt opp tilo sine 1800 o/min og SOG lå da på litt i overkant av 7 knop. Var en tur innom Horten gjestehavn, men der var det lite trivelg og trangt å komme til suppestajsonen så vi gikk litt lenger sør og endte opp her hvor vi er nå..

Alt har fungert perfekt sålangt, men lsiten over det vi trenger vokser for hver time som går.. Akkurta nå blåser rundt 4 knop fra NØ, så holder dette seg så heises begge klutene i morgen på de siste milene til den nye hjemmehavnen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Da er vi ankommet hjemmehavn på Stathelle... Var fremme her klokken 18.30 i kveld.. turen har gått bra, men litt for mye motorgang har det blitt.... Vi hadde fin seilvind fra litt sør Åsgaarstrand og frem til Hollenderbåen, vinden var rundt 8 knop fra nordøst, greide å få denne båten opp i 7 knop for seil.. det var morsomt så lenge det varte... vinden forsavnt mere eller mindre og vi duppet i 2 knop rett sør av Hollenderboen... Da ble jerngenoan fyrt opp og vi gikk for motor resten av turen, hadde storseilt oppe for å stabilsere båten fra Vedrens ende og til over rakkebåen..

En ting er sikkert.... Oslofjorden er lengere enn en vondt år... Jeg som trodde jeg var halveis når jeg var i Åsgaardstrand.... Distansen vi har tilbakelagt er på rundt 90 nm..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Var en tur innom Horten gjestehavn, men der var det lite trivelg og trangt å komme til suppestajsonen så vi gikk litt lenger sør og endte opp her hvor vi er nå..

Ja, da var det deg jeg møtte med Båtplassenvimpel i akterstaget. Kom ut av gjestehavna i Horten i det du var på vei inn. Jeg lå litt etter skjema så jeg rakk bare å hilse før jeg dreiet til styrbord og satte farten opp mot Bolærne.

Flott båt!! :flag:

mvh tuffff

Ja, da var det deg jeg møtte med Båtplassenvimpel i akterstaget. Kom ut av gjestehavna i Horten i

Det var nok det ja, vi var innom og kikket, men synes dieselfylling var så krøkkete plassert.. I alelfall når man er ukjent med båten... Så vi gikk litt sørover da..

:sailing: hang i akterstaget ja..Hadde ikke noen andre steder å henge den på denne turen..

Det var nok det ja, vi var innom og kikket, men synes dieselfylling var så krøkkete plassert.. I alelfall når man er ukjent med båten... Så vi gikk litt sørover da..

Ja, jeg var innom selv for å fylle diesel. Klorte meg helt inn jeg da - med min lille 27 foter, men er enig i at det var krøkkete der hvis du skulle gått inn med såpass stor båt som 39 fot - og atpåtil ny og ukjent.

mvh tuffff

så en "ny" båt som kunne passe til beskrivelsen - hel hvit men så ikek om det var en bavaria - størrelsen kunne passe - passere Mølens vestside (midt i Oslofjorden før Horten) 14:57 - etter farten å dømme (høy) kunne det vært en som skulle langt - passerte et blått liknende søsterkip rett utenfor - storme i retning horten med sammensnurrede seil.

husket ikke å se etter noen BP vimpel da dette er noget nytt for meg.

gratulerer med ny båt i allefall...

Klokken tra var vi vel litt lengere syd, tror vi var på vestsiden av Bastøy da... vi hadde fylt diesel og ankret opp i Åsgaardsrrand til 15.30...

Jeg så en stor fin og ny Trawler på vei nordover rett nord av Horten, og lurer på om det kunne Ronaldbj... så i kikkerten og båten lignet vedlig på en Beneteau Swift .. antar klokken var rundt halv to eller så...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...