Jump to content

Ny kalesje, østlandsområdet

Frissy

Recommended Posts

Har en i Horten som er veldig flink og vis han ikke har orginalmal så kommer'n ombord og lager en mal og det blir helt topper's . Vis du har muligheten for å komme til Horten med båten så kommer dem ombord og lager en plastmal .Sett endel kalesjer som kommer fra dem og dem er kjempebra . Selv kjøpte jeg fra Jens Sagen i Kristieansand pga dem hadde laget den gammle som sto på .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Skien Salmakerverksted på Kjørbekk i Skien,

Flinke folk, raske og rimelige.

Børre heter sjefen...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hviken krav stiller en til utførelse og kvalitet på kalesjer? Jeg tror det ikker er noe problem med

materialet, dvs. stoff og al. evt stålstenger. Det er passformen og detaljer i utførelsen som en bør se nærmere. Jeg har tidligere fått sydd en sprayhood av en av de lovpriste fabrikantene og den så ikke ut i måneskinn. Etter en runde på brygga så jeg nesten uten unntak kalesjer med rynker, dårlig passform og billige detaljer, også på nye båter. Ta en titt selv.

Det er en kar på Hvaler som nylig har startet opp, fikk han til å lage kalesje til meg ifjor. Jeg ringte, han kom ombord og tok mål og etter fjorten dager var kalesjen på plass med bøyler og det hele. Har tidligere fått skreddersydd kalesjer hos bl.a. Røssi kapell i Smøgen(som påstås å være noe av det beste), men han karen her syr Røssi langt ut i bakevja, det er min erfaring. Firmaet heter Nikalesj, holder til på Hvaler(Vesterøy) og drives av Niclas Holmquist tel 92215410 mail: niclas.holmquist@c2i.net . Han var også vesentlig billigere enn de andre jeg snakket med pluss at jeg slapp å reise helt til Sverige.

Anbefales på det sterkeste :smiley:

Søndag legger jeg Astor ved kaia til Per o. Meier i Tønsberg. Jeg har sett det han produserer og prisene er heller ikke avskrekkende.

Han tilpasser kallesjen rett på båten. Pris på en kallesje til min Nord West 900 ligger på rundt 12000.-. Skal jeg ha noe mer finesser og glidelåser må jeg ut med noe mer.

Båten ligger der en uke. Tlf. til Meier er: 33 36 51 84.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...