gon Startet 18.August.2006 Del på Facebook Startet 18.August.2006 Hei Jeg har en tenningsmagnet til en snekkemotor som ikke gir gnist før jeg har sveivet den rundt en 6 - 7 ganger. Det gjør det noe tungvindt å starte motoren. Hva er galt? Er det overslag i spolen, er kondensatoren gåen, eller er selve magnetfeltene for svake. Når magneten gir gnist, er denne blå og fin, men slår ikke over en større avstand enn 5mm. Kan noen av ekspertene her på forumet gi råd? På forhånd takk! Hilsen gon Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 22.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2006 Jeg prøver igjen: Hei Jeg har en tenningsmagnet til en snekkemotor som ikke gir gnist før jeg har sveivet den rundt en 6 - 7 ganger. Det gjør det noe tungvindt å starte motoren. Hva er galt? Er det overslag i spolen, er kondensatoren gåen, eller er selve magnetfeltene for svake. Når magneten gir gnist, er denne blå og fin, men slår ikke over en større avstand enn 5mm. Kan noen av ekspertene her på forumet gi råd? På forhånd takk! Hilsen gon Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 vet du om magneten har impuls-mekanikk (fjær som spennes og så slipeps rotoren løs på rett tidpunkt) og kan det eventuelt være at denne har korrodert fast? skitt på stifter- / åpning / kondensator er andre muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.