Jump to content

Avstemning: Hvem har den peneste båten her på forumet ?

lano2

Recommended Posts

Absolutt. :yesnod: Hun har til og med flyvebrigde!!! Dermed kan til og med Gamle Worse konvertere. Og du hellige jul for et maskinrom ... Aldeles nydelig.

Ja her er det mye snadder! Og hvilket barskap da :drink: Tror nok forrige eier har snabelsko og turban. Kanskje derfor baren ennå er full. Minner meg mye om det jeg så i Tyrkia/middelhavet for noen år siden. Var ombord i en sånn. Alt det nydelige håndtverket og de flotte tresortene imponerte meg.

Hvem har den peneste båten her på forumet ?

Tror ikke jeg skal melde meg på i denne konkurransen. Båten er både gammel og stygg (det sier i alle fall ungene), men veldig praktisk til sitt bruk. Og det er den viktigste egenskapen for min del. Så får heller andre ta seg av skjønnheten :wink: .

Kommer vel sikkert heller aldri til å få en "pen" båt er jeg redd for, da jeg har mer sans for røffe bruksbåter som Viknes, Nelson, Hardy etc. enn de store hvite med takterasse og svulstige linjer. Men smaken er jo forskjellig, og jeg har ingen problem med å forstå at mange er opptatt av et pent utseende.

Ellers så gir jeg mer enn gjerne min stemme til Perlen, en riktig lekkerbisken av en båt!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Peneste båten på forumet?

Vel, iallefall ikke min. Den ser ut som noe katta dro med hjem.

Men båten til rhea:

Posted Image

(sakset fra hjemmesiden hans)

Velseilende, rask, båt med klassiske linjer.

Slette, rene, dekksflater.

Brøkdelsrigg og blykjøl.

Vakuminjisert skrog og sannsynligvis den høyeste kvalitet i bygging og montasje man får idag. (Et sorry til Orust-klanen).

Hver eneste båt har vært på prøvetur før kunden får den.

Fyttikatta så lyst jeg har på en sånn.

Redigert av Mulligan (see edit history)

Peneste båten på forumet?

Vel, iallefall ikke min.

Men båten til rhea:

Posted Image

(sakset fra hjemmesiden hans)

Der er jeg enig med deg Mulligan.

En kompis har makan Comfortina 35.

Her er et videoklipp hvor vi surfer i 12-14 knop med den.

Red: Ville også nevne at toppfartrekorden - i surf i 3-4m bølger - er 21,2 knop. Det var en lang surf også. Fullstendig hårreisende selvfølgelig - noe som alle som har vært med på liknende sikkert kan attestere. At masta fortsatt peker oppover (sånn noenlunde) når man kommer ut av en sånn surf er bare flaks :yesnod:

Ellers har jeg noen bilder fra forskjellige regattaer med Comfortinaen her, her og her.

Fantastisk båt. Full turinnredning med gedigen kvalitet, og samtidig er det mulig å seile fra 'tomme' regattamaskiner.

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Herlig video surprise.

Men en sånn 20+ surf får en vel prise seg for at en kommer levende fra.

Den C35'en må være den perfekte seilbåt. En bunnsolid, vakker turinnredet regattamaskin med omtrent livstidsgaranti.

Uten en eneste kvadratmillimeter innlaminert kryssfiner.

Problemet er prisen. Man får 3 stk. Bavaria 30 for prisen av en C35. Men de som vil ha en kvalitetsseilbåt betaler det. Ordreboka i Arvika er alltid full.

Faurby lager forresten også svært pene båter.

Beauty is in the eye of the beholder. :cool:

Hva er dette egentlig? Skjønnhetskonkurranse her på forumet. Nei vet du hva! Matilda er vel kanskje ikke noen skjønnhet satt opp i mot disse million-yachter, men for meg er hun vakrest av alle... og ikke minst gjeldfri. :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Beauty is in the eye of the beholder. :cool:

Hva er dette egentlig? Skjønnhetskonkurranse her på forumet. Nei vet du hva! Matilda er vel kanskje ikke noen skjønnhet satt opp i mot disse million-yachter, men for meg er hun vakrest av alle... og ikke minst gjeldfri. :lol:

Enig med deg det samme gjelder for min Gjeld-frid II Kanskje ikke vakrest og den mest ferdige båten men flott det er hun og hadde hun nå enda ligget i 20 knop som beregnet og ikke bare 12-13 så hadde hun hvert enda flottere :headbang:

Posted Image

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...