Jump to content

Biltema "Low smoke" motorolje

index

Recommended Posts

Ser i den nye høstkatalogen til Biltema at de har kommet med en ny lavtrykende motorolje som de kaller det. I følge dem selv egnet for motorer som pga slitasje støyer og/eller har oljerøyk eller økt oljeforbruk. Er det noen som har peiling på om dette har noe for seg, eller om det bare er snakk om en ny merkelapp på samme dunken??

Jeg har jo både røyk og oljeforbruk, så da lar man seg jo lett friste av lettvinte løsninger...

Lavtrykende motorolje 10W–40

Mineraloljebasert. Spesielt produsert for biler som pga. slitasje støyer og/eller har oljerøyk eller økt oljeforbruk. Motvirker også koksavleiringer og holder motoren ren. For alle typer bensin- og dieselmotorer, både med og uten turbo. Oppfyller følgende internasjonale kvalitetsnormer: ACEA A3/B3, API SJ/CF.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har en mistanke om det jeg også ja...

Det må vel sikkert grovere skyts til for å få bukt med oljeforbruket. Mistenker at jeg har brukt litt for "god" motorolje, og at denne har renset opp litt for godt innvendig. Opplevde dette på en gammel Ford Granada en gang i tiden, skiftet til en eller annen "Turbo Pluss" motorolje som tydeligvis rengjorde mer enn godt var. Oljeforbruket tok i alle fall av, og forårsaket blant annet skifte av kam og løftere pga for lav oljestand. Kanskje en tilsvarende effekt jeg opplever nå? Kanskje jeg skulle tilsatt litt koks i olja! :lol::lol::lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg klarte det vanlig mineralolje på nevnte Granada, og med samme viskositet. Men som sagt så benyttet jeg mineralolje beregnet på turbo motorer, og denne er visstnok tilsatt ekstra mye rengjørende additiver. Ikke alltid like bra når det blir for rent...

Kansje du skulle prøve en motor rens og oljeaditiv tilsetning, da kan du få myket opp tetninger og rengjort motoren invendig!

Gjorde dette med dieselbilen min nå og fikk mye igjen for det!

1. mindre røk

2.mindre oljelekkasje

3.høyere effekt

4. bilen jeg gjorde dette på er en lat gammel vw t4 og den gjorde før behandlingen maks 120 km/t, nå gjør den 140 :cheers:

skal prøve å finne ut hva det het og hvor man får tak i det!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...