Jump to content

Noen som har info om Risør's skjærgård

wilma

Recommended Posts

jeg bor i risør...

Nå er ikke jeg lommekjent inne ved søndeled, men er en del grunner der, så pass på ;)

Ellers er det hyggelig å gjøre rundt selve Barmen. Er ca 19km rundt.

Ellers må du nesten innom Finnøya (ligger i Kranfjorden), Pjolter Bay, Perleporten, Breibukt m.m

Er du interessert i å fiske er det nå sesong for å bondefiske etter makrell i Sandvika (dette er i utgangen av nordfjorden)

Når det gjelder praktiske ting, så kan vel nevne at på Krana (i kranfjorden) så er det en båtforhandler (selger deler osv.). Du har også en båtbutikk på Holmen inne i sentrum (der du ser den stor krana på land), men dette vet du vel alt om.

har du noe direkte spm kan du bare sende meg en e-post på arvjakob @ online.no

Jeg har også ei hytte i Risør. Ligger ved Limkjær. Jeg har hatt med båt dit siste åra, og det øker lysten stort på å være der. Mye fin skjærgård der. Og skikkelig turistby i hele juli. Bra med liv og folk. Litt langt å dra dit da vi bor 10 mil nord for Oslo, så det blir ofte bare en fire, fem uker i året der nede.

Bygdetulling med båtførerbevis!

• 4 måneder senere...
Vi har akkurat kjøpt hytte i Risør området, i nærheten av Søndeled. Er det noen som er kjent i området? Lurer egentlig på alt, fra praktisk bruk av båt, til ting som må gjøres og sees i området. Takknemlig for alt av tips og råd.

Har du fått kåken? :newyearsign:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...