enter4u Startet 20.August.2006 Link til dette innlegget Startet 20.August.2006 Da klarte jeg det da . Tpk feil kanne natt til i går og svelga tre store munnfuller med lampeolje før jeg merka at noe var feil. Hadde jo litt promille, så det var ikke bare å kjøre til lege heller, og jeg var 1,5 time unna bilen min. Så rådet jeg fikk på legevakta var å drikke fløte. Men jeg driter olje d a. 18 timer etter hendelsen Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Har smakt på sjøvann,diesel og bensin, men aldri lampeolje. Høres definitivt ikke godt ut. Kom det opp igjen, eller holdt magen seg rolig? Må poengtere at disse dråpene ble smakt på i mekke sammenheng, IKKE festdrikk altså... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Snodig at det ikke kom opp igjen, kansje du trengte litt smøring? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Det kom ikke opp igjen. Og på flaska så sto det at brekninger må ikke fremkalles. Det kunne forårsaket kjemisk lungeinfeksjon. Og som hun på legevakta sa til meg. "Det vil du ikke ha" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Var det så lett å ta feil da? Jeg er kanskje annerledes for jeg pleier ikke å drikke av kanner jeg Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Vel! Kanna med lampeolje sto ved siden av ei vannkanne, og når man har litt promille og er trøtt så kan mye skje Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Jeeez. Nok en god grunn til å drikke vannet fra springen i båten, og ikke fra kanner... Det tilsvarer sikkert bare en omgang avansert lakserolje Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Lampeolje er jo det samme som parafin (bare at den er rensa). Husker fra tiden i millitæret og lange øvelser ute i felt. Enkelte drakk da parafin og de fikk en fantastisk "drit-sjuke" som gjorde at en ble sendt inn for noen dager før en ble sendt ut igjen..... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
sveiners Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 jeg skulle ha frostveske opp av en 1000 liters dunk og brukte hevert metoden (som ikke funka) og fikk masse frostveske i munnen og svelget, blei helt ør i hodet og hadde magesyke i flere dager men overlevda da det også Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Ja, men skal vi dømme etter avataren din, så krympet du noe j@vlig!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sveiners Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Ja, men skal vi dømme etter avataren din, så krympet du noe j@vlig!!ja ikke sant...hehehe :lol: Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 lampeolje, bensin, diesel, whitesprit og lynol går så vidt ann, det er kontaktlim som er værst Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Vel! Kanna med lampeolje sto ved siden av ei vannkanne, og når man har litt promille og er trøtt så kan mye skje ikke noe som svingte mellom ørene når det var barnesikring på "Vannflaska"?? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Windy37GM Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Mest sannsynlig at det svingingen som gjorde det :-) Honnør til enter4u som tør i si ifra :-) Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
enter4u Svart 21.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 ikke noe som svingte mellom ørene når det var barnesikring på "Vannflaska"?? Hmmm! Merker ikke det etter to hele rødvin og ti øl da. Hehe! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Vel! Kanna med lampeolje sto ved siden av ei vannkanne, og når man har litt promille og er trøtt så kan mye skje Skjønner at det er fort gjort. Har selv kokt opp 3 liter lampeolje på primus en gang. Skulle være til å koke poteter i. Men da hele kjelen stod i full fyr forstod vi ganske fort at dette var et annet slags vann. Også den kanna stod umerket ved siden av vannkanner i bysseteltet.Må si at det var litt ømt da jge fikk lampaolja på hånda. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Jeg foretrekker nå orginalvarer fra polet jeg da fremfor ymse drikke som noen her ser ut til å være glad i, hver sin smak. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Skipper Worse Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Det er av den grunn som denne tråden så eminent forklarer; at den foretrukne drikke om bord bør være kulørt. Nærmere bestem gylden. Og gjerne med friskt skum!! Vann bør man vel strengt tatt helst bare drikke når det er utblandet med essensen av brazilianske kaffebønner eller med malt, humle og gjær. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjelli Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Glad det ikke var meg Kjekt at noe tør å si ifra, slik at vi andre får sjans til å gjemme kanna med lampeolje..... Greit å lære av andre sine feil, og ikke bare av egne Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Vi hadde en fast regel når var til sjøs i handelsflåten i gamledager: Først så kokte vi vannet, Så filtrerte vi vannet, Så tilsatte vi klor i vannet, Så drakk vi øl for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
tom-ass Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 I forsvaret lærte vi ren side og møkkete side av teltet. Ha det også i båten. Ha iallefall ikke rødsprit, lampeolje, bensin, osv på samme sted som vann. Jeg har alltid diesel, olje, såpe, vaskemiddel osv på styrbord side, under setene i min sjømann, maten er under setene på babord side. Der er også kokeblusset og kjøleboksen. Ganske greit det da. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Jeg har alltid diesel, olje, såpe, vaskemiddel osv på styrbord side, under setene i min sjømann, maten er under setene på babord side. Der er også kokeblusset og kjøleboksen. Ganske greit det da.Hvor har du ? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Hvor har du ?Kjøleboksen så klart! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 I forsvaret lærte vi ren side og møkkete side av teltet. Ha det også i båten. Ha iallefall ikke rødsprit, lampeolje, bensin, osv på samme sted som vann.Slik har vi det også. Har hørt om flere som har hatt dieselolje på vanntanken med blandet hell Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 flere som har hatt dieselolje på vanntanken med blandet hell Det gjør i alle fall underverker for renheten i vanntanken. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.