Jump to content

Grøss og gru. Lampeolje smaker fy....

enter4u

Recommended Posts

Skifte tanken, samt slanger og armaturer - etter hva jeg har hørt.

En tanke: Hva med å fylle på "dieseldyr" og la de spise en stund? Deretter renskylling og desinfisering med Klorin. Det finnes jo en del ulike produkter som består av bakteriekulturer som spiser det meste. Worse hadde en link til et firma som leverer all slags spesialprodukter for en tid siden (ifm. snakk om "tungtvann" i dassen).

Ser det selges diverse produkter fra firmaet på Jæren som lager "Plenkrutt". "Dasskrutt" (selvforklarende), "Mosekrutt"? (spiser opp mosen på takpannene). Hva med "Dieselkrutt"...

Red: Worse postet link i en annen tråd en "tungtvann"-tråden, men jeg husker ikke hvilken...

Red2: Hva med dette produktet? http://www.seut.no/norsk/Nyheter/Micro-Blaze.htm

Jeg ville gitt det en sjans hvis jeg var i diesel-på-vanntank-h****te.

Redigert av Fantino (see edit history)

hva er det beste for å vaske vekk dieselsmak fra vanntanken da (skal snart hjelpe en kompis som sliter litt med dette)?

Zalo. Mye. Ufortynnet. Skrubbe-skrubbe-skrubbe. Skylle-skylle-skylle. Deretter klorin. Minst en liter til full tank. La det renne gjennom alle tappesteder en god stund. La stå med trykk i alle fall over natten. Skyll tanken et par ganger. Og vips, så er ferdig.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Zalo. Mye. Ufortynnet. Skrubbe-skrubbe-skrubbe. Skylle-skylle-skylle. Deretter klorin. Minst en liter til full tank. La det renne gjennom alle tappesteder en god stund. La stå med trykk i alle fall over natten. Skyll tanken et par ganger. Og vips, så er ferdig.

Helt klart et godt tips fra SW.

Siden de fleste i denne tråden har ganer som overprøver meg og heller ikke gjør bruk av så mye vann så er det kanskje å anbefale å fylle vanntanken, eller minst en av dem med Cognac av litt edlere sort. Både Cognacen og skippern pleier å være glad i litt rulling for å godgjøre seg. Sørg bare for å bruk tank av eik og separat påfyllingsluse. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Red2: Hva med dette produktet? http://www.seut.no/norsk/Nyheter/Micro-Blaze.htm

Jeg ville gitt det en sjans hvis jeg var i diesel-på-vanntank-h****te.

Har snakket med noen skadesanerings-gutta, og de anbefaler dett stoffet også - hvis det er en ståltank. Med en plasttank sitter dette stoffet igjen i microporer og blir et enda større problem enn diesel...

Får prøve zalo jeg...

• 1 år senere...
Da klarte jeg det da :sad: . Tpk feil kanne natt til i går og svelga tre store munnfuller med lampeolje før jeg merka at noe var feil. Hadde jo litt promille, så det var ikke bare å kjøre til lege heller, og jeg var 1,5 time unna bilen min. Så rådet jeg fikk på legevakta var å drikke fløte. Men jeg driter olje d :nonod: a. 18 timer etter hendelsen

Håper Enter4u ikke har fått varige men av lampeolja. Han hadde jo båten oppe i elva, men nå har jeg ikke sett snurten av'n

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Det er av den grunn som denne tråden så eminent forklarer; at den foretrukne drikke om bord bør være kulørt. Nærmere bestem gylden. Og gjerne med friskt skum!!

Drikker du våpenolje? :eek:

Break-free CLP på colaflaske er forøvrig en dårlig idé, til forveksling lik ekte cola der man ligger i syvduker i mørket, men man kjenner fort forskjellen når man tar en slurk. Så får man sitte på i MB240GD i relativt høy fart (70-80) mens resten av laget fortsetter å fryse i syvdukeren.

Jeg holdt en gang på å gjøre det helt store. Jeg var nedom båten som sto på land en vinterdag for å rydde litt. Etter hvert ble jeg kaffetørst, så i stedet for å fyre opp kokeapparatet, fant jeg frem et slikt lite blått campingkokeapparat for gass som jeg hadde som reserve. Vann hadde jeg med på en slik vanlig 4 liters kanne, så kaffekjelen ble fyllt opp og apparatet startet på bordet inne i salongen.

Etter litt jobbing i uterommet kikket jeg inn i salongen for å se om vannet kokte. Der fosskokte det og det sto en hvit damp mot meg, med en umisskjennelig lukt av lampeolje. Jeg hadde tatt feil kanne i halvmørket og drev og kokte lampeolje, på åpen flamme! - Men det gikk bra, hvor dum kan en bli?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

To my friends who enjoy a glass of wine . . . and those who don't.

As Ben Franklin said: In wine there is wisdom, in beer there is

freedom, in water there is bacteria.

In a number of carefully controlled trials, scientists have

demonstrated that if we drink 1 liter of water each day, at the end of

the year we would have absorbed more than 1 kilo of Escherichia coli, (E.

coli) -bacteria found in feces.

In other words, we are consuming 1 kilo of poop. However, we do NOT

run that risk when drinking wine & beer (or tequila, rum, whiskey or

other liquor) because alcohol has to go through a purification process

of boiling, filtering and/or fermenting.

Remember: Water = Poop, Wine = Health Therefore, it's better to drink

wine and talk stupid, than to drink water and be full of shit.

There is no need to thank me for this valuable information: I'm doing

it as a public service.

....og er man uheldig å få i seg en kopp frostveske så krystaliserer denne seg i nyrer og resulterer i en smertefull død. Det kan være greit å ha nummeret til giftinformasjonen ombord og også helst ta med den resterende flaska eller kanna til legevakt for raskt å kunne identifisere stoffet for å arrangere et riktig mottiltak.

Man tror gjerne at ved å brekke seg og bli kvitt stoffet ut igjen samme vei skulle kurere det meste men står det på embalasjen at brekninger skal unngås...ja så er det viktig å ikke brekke seg men å søke legehjelp så fort det lar seg gjøre.

Hei

Jeg har også en lampolje historie.

Vi skulle lage pannekaker i båten og tok lampolje i stedet for vann. Har aldri fått så finne pannekaker De var blanke å løste fra stekepannen så det var en fryd. Ja vi ble til og med ble ganske flinke til å snu dem i luften.

Så sluknet Primusen og ikke f om vi fant lampoljen :cool: Ja, ja, vi sjønte til slutt hvorfor kakestekingen gikk så fint. Vi hadde heldigvis ikke begynt å spise noe mer en en smaksprøve som ikke ga utslag på doringen.

Hilsen Smaapala

....og er man uheldig å få i seg en kopp frostveske ....

Smaker søtt gjør det også. Greit å ikke ha det stående i bøtte eller slå det ut på bakken med hund, katt eller barn i nærheten.

Diesel er jo heller ikke å forakte som krydder. Er vel flere som har suget opp dette for å tømme tanken med hevert. :puke:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Jaja. Nå er dette så behagelig lenge siden at jeg kan fortelle fortsettelsen på historien. Den jeg ikke ville fortelle tidligere. hehe :blush:

Dagen derpå såmåtte jeg på do da......Huf å huff. Godt jeg ikke satt og røyka der. Kom bare lampeolje ut. Så jeg fant ut at et bad var tingen :smiley:

Der henger jeg i badeplattformen og skal slippe en liten smyger da.....hmmmmm hun som var med meg ante jo ikke det. Men hun lurte på om jeg hadde diesel-lekkasje i båten. Jeg lå jo der og plaska rundt i alle slags farger. Og det kom IKKE fra båten :cryin: Skal si det var en som ble overraska. Så ikke gjør dette etter meg. Kunne heller ikke bruke dopapir på flere dager etterpå. Skikkelig vondt var det :sad:

Håper jeg lærer noe av dette. Er ikke sikker, men tror jeg gjorde det. hehe

Hei

Jeg har også en lampolje historie.

Vi skulle lage pannekaker i båten og tok lampolje i stedet for vann. Har aldri fått så finne pannekaker De var blanke å løste fra stekepannen så det var en fryd. Ja vi ble til og med ble ganske flinke til å snu dem i luften.

Så sluknet Primusen og ikke f om vi fant lampoljen :cool: Ja, ja, vi sjønte til slutt hvorfor kakestekingen gikk så fint. Vi hadde heldigvis ikke begynt å spise noe mer en en smaksprøve som ikke ga utslag på doringen.

Hilsen Smaapala

Det er bare ren nytelse å lese dette her :lol::lol::lol::lol::lol:

For MANGE år siden valgte jeg arbeidsuken på Haakonsvern. Havnet på en eller annen MTB skvadron. Koksen tok meg med rundt og vi bl.a. malte dekk med maling iblandet sand. Da vi skulle ta lunsj og gikk bortover kaien spurte han meg hvor jeg gjorde av penslene.

Jeg satte de i spannene med tynner svarte jeg.

Han spurte, lukket du de inne ?

Nei !!

Han snudde og løp tilbake og jeg etter...

Fremme på akterdekket fant vi penslene, men spannenen var vekke, dette i løpet av 30 sek...

Han forklarte at det noen drakk ALLT som innholdt sprit, silte det gjennom loffskiver :puke: :puke:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...