Jump to content

hvor stor motor for vannski på 11 fot rib

bukt

Recommended Posts

Kjøpt en 340 lang rib med 25 hp, den fusker litt opp til 2000omdr så må bytte plugger.

Prøvde å dra meg opp på vannski i dag, veier 95kg og kom ikke opp, frøkna veier 59 og kom opp uten store problemer.

Mulig bunndraget blir mye bedre ved å få den til å gå rent men er litt usikker, er det noen her som har tips om motoren min er for liten eller greier dere å komme opp med tilsvarende oppsett, hører med at jeg er rusten på vannski nå så hadde mulig kommet opp for 15 år siden.

Hva bruker dere på gummibåten /rib for vannski

øyvind

Har kjørt selv på vannskigmed gh14 og 25hp oh en gammel askeladden 16 fot "fiskebåt" med 25 hp så tror det selv og.

Er nok fuskingen som holder igjen i bunndrag , men var litt usikker på om så små båter som denne riben oppfører seg annerledes i startsfasen og trenger mere power enn andre...

HAr hatt som "tommelfingerregel" at 25 hk er minimum til vannski. 95 kg og et par lange planker er et sabla godt drivanker da, så hvis du er rusten, finnes det et par triks: start sittende på flytebrygge el, og la båten starte med LITT slakk på atu, så den får litt fart før den skal trekke.

En rib har ofte litt v-bunn og kan være litt krevende å få i plan.

Når du "slutter å ruste" finner du kanskje igjen teknikken som gjør det lett å starte liggende i sjøen ( for det er bare en teknikk)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...