Jump to content

Delco startmotor i 7.3 V8 mercruiser

arild

Recommended Posts

Kjøpte selv en på et lokalt bilverksted. Til bil. 1-2 år siden. Fukner fint enda. 4500,- med innbytte.

Kjøper neimen ikke mercruiser og betaler det dobbelte.

:headbang:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Har kjøpt mye av Aarnes (abs. å anbefale). Betalte rundt 1500 for en starter til en 350 motor. Ulempen er at dette ikke er marinestartere og ikke knistsikre. Men tar jeg ikke helt feil, så sitter det bare noen ekstra "gitter" på starteren for å forhindre dette. Disse kan nok enkelt flyttes over på den nye.

Takk. Tar en ringe runde i morgen.

du kan prøve å sette 12volt rett inn på den andre tykke skruen på starteren (viklingene) for og sjekke om det er bare startinslaget som er defekt.en kompiss var ute for det samme i ferien,der koblett vi utenfor startinslaget, så ikke ferien var ødelagdt. fikk starteren reparert på start og dynamo verksted i bergen for en bildig peng.

Starteren til denne motoren kan du bruke som følger (jeg byttet på vår forrige motor, Mercruiser 7,3l):

Wilson 1113276N 12V W04 Mekonomen varenummer 91-01-4313. Ring nærmeste Mekonomen forhandler :-)

Starteren sitter i 3 bolter, lett å skru ut.

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Starteren til denne motoren kan du bruke som følger (jeg byttet på vår forrige motor, Mercruiser 7,3l):

Wilson 1113276N 12V W04 Mekonomen varenummer 91-01-4313. Ring nærmeste Mekonomen forhandler :-)

Starteren sitter i 3 bolter, lett å skru ut.

Joda310

Mekonomen var utsolgt for denne starteren :headbang: Kommer på lager om ca 14dgr.....vet ikke om jeg greier å vente så lenge, prisen kom på 4500.- der.

For prøve å ringe flere i morgen.

har du sjekket hvor problemet ligger ? er du sikker på at hele starteren er gåen ?

hva med børster og innslagsreele ?

har selv samme 7.3 l riktignok starpowr men samme suppa. Der er det ikke delco remy starter,husker imidlertid ikke navnet. den skulle dei ha 17 lapper for ny. Eg klarte meg med innslagsreele.

mvh starpowr

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...