Jump to content

Hva skjer om dagen ved salg av bruktbåter?

Superkul

Recommended Posts

Mulig jeg er dum men hvis ikke 99.000 er "rett pris for denne båten da vet ikke jeg, båter halverer ikke prisen på et par tre mnd!!!!!! får jeg ikke såpass donerer jeg den til en barnehage eller tauer den mittfjords å får gleden av å se årets dyreste sankthansbål

hva skulle riktig pris være da, ganske provoserende spør du meg! :nono: som jeg har sagt 3 ganger før her: kjøp dere en 2000 mod. 14 foter uten dass - kalesje- og ikke minst plass

En annen ting les hele storyen så får man med alt, jeg la inn båten før ferien til 140.000 og da lå jeg også greit an i forhold til andre lignende båter , Jeg har da saunfart finn.no og andre steder og sett hva jeg måtte legge meg på

Redigert av jab (see edit history)

alt kan selges hvis prisen er riktig, tydeligvis er den ikke det her. Så du må nok ned i pris tenker jeg.

Ja SRA? og dere andre også forresten... Hva er riktig pris for denne båten?

Hvis det er greit for jab at vi vurderer det da selvfølgelig? :seeya:

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

JEG BEGYNTE INNLEGGET MED : HAR FOLK FOR MYE PENGER OM DAGEN???

tydligvis er det hovedtyngde av det her på baatplassen, sikkert en hel haug med pengesterke folk som syntes scanden min er dritstygg og ja det er mulig det........... jeg ble vertfall skikkelig glad når jeg solgte 20 fotern min og fikk skrapa resten til denna, for meg er det synonymt med at dere med en fet princess til ca 1,5 mill selger den til meg for 6-700.000??? :lol: nei jeg rett og slett hopper av og tar hjem båten og starter til våren igjen !!! er ikke intressert i hva folk mener den er verdt - blir vel rundt 40.000 vel.... men tusen takk for alle andre gode forslag med å ta bedre bilder osv - det blir tatt i etterettning :cheers:

Står forresten en 18 foter til 85.000 helt åpen og med hele 4 seter og 0 dass haha :flag:

Synes båten din er fin jeg jab. Hadde jeg vært på utkikk etter en slik type båt, kunne den nok vært et aktuellt valg :smiley: Tok lang tid før jeg fikk solgt Nidelven jeg hadde før, men dette tok seg bra opp når jeg la den inn i disse bruktbåtbladene. Var også inne og oppdaterte siden på finn.no for å få den litt frem igjen. Tok mange uker uten ett svar, men når det først kom var der 5-6 stykker som ringte på 1 uke. Er ikke alle som benytter seg av finn.no. Er en god del som leser disse bladene ihvertfall. Lykke til uansett :smiley:

Prisen er ikke gal den, men du må ha tålmodighet. Ikke veldig mange er ute etter den type båt, men du trenger bare en kjøper. Når han ringer så selger du den fint.

Om du ikke har båtplass så får du sikkert en opplagplass som du kan bruke i vinter hvis du ikke får solgt nå. Ikke få panikk! :rolleyes:

Jeg mener at båten din - sånn du har beskrevet den greit vil kunne selges for 100.000++ - hvis den rette kjøperen er i markedet. Og det er han/hun antakelig ikke nå - siden du ikke får noen respons.

Som jeg nevnte i tidligere innlegg lå min Weekender ute hele høsten og vinteren på finn.no. Hadde bestemt meg for å selge hvis "riktig bud", men regnet ikke med at det ville komme "riktig bud" før på våren. men, altså, siden finn.no er relativt rimelig og jeg likevel skulle selge på et tidspunkt, lot jeg båten ligge ute på finn.no Fikk noen (kanskje et par i mnd eller no sånt) telefoner utover høsten og vinteren, men bare "tullebud" på 60-90.000 - uten at de hadde sett båten. I april løsnet det mer med henvendelsene og jeg la litt mer effort i salget. Det slo kjapt til og det ble en rask og smertefri handel på 130.000 - som jeg syntes var "riktig pris" for ekvipasjonen.

Om du har anledning til det kommer du kanskje/antakelig best ut av det med å la annonsen ligge på finn.no, og håpe på men ikke forvente salg til "riktig pris" før på vårparten. Jeg har en teori om at den fantastiske sommeren i år blir husket neste vår av de som ikke har båt... Slik at det blir bra priser neste vår - hvis det ikke skjer dramatiske konjunkturendringer generelt eller i bruktbåt spesielt.

Mulig jeg kan ha et tips til deg både om båtplass (i høst) for en særs rimelig penge. Og tips om innendørs opplag inkl strøm/lys for ca 3.000 (totalt, ikke pr mnd) for perioden høst til vår. Begge deler på "Øssia". En av fordelene med det inneopplaget er at du ikke behøver å dekke til med pressening og alt det der. Veldig greit hvis du skal ha en visning - med skikkelig lys og burkaen av - også på mørke høst/vinter-kvelder. Slipper å måke fram båten også. Send meg en Im om du er interessert i tipsene.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Bilder er alfa og omega. Jeg titter ofte innom Finn.no selv, men bare vindusshopping foreløbig, dessverre :-) Ser jeg en båt med kjedelige eller dårlige bilder går jeg fort videre.

Har vært "nær" ved å kjøpe ny båt innimellom (Kongen av impulskjøp :-) men har heldigvis en kone som krever litt diskusjon og å "sove" på det. Fungerer dessverre (hehe) bra. Må selge den vi har først, sier hun, og det er vel det greieste.

Har derfor nettopp kjøpt en liten 16 foter, som vi kan bruke når vi får solgt den andre, så kan vi bruke litt tid på å finne "det riktige kjøpet".

Ha tålmodighet når det gjelder båt. Båten vår har jeg "slengt" ut i en tidligere annonse jeg hadde (Zodiac) så den ligger under gummibåt :-)))

Se gjerne innom på vår Kragerø 26 : Båten vår

Kommer noen bilder med mer sommer idyll, fruktfat på bordet, liten blomsterkvast på dashbordet, en pen rødvins oppsats med glass i salongen...

Men, akk, hver gang jeg er ute og har tenkt å ta bilder, blir jeg så opptatt av å slappe av og kose meg at jeg aldri kommer så langt ;-}

Lykke til med salget.

Tror et viktig punkt for omsetting av eldre båter er båtplass. For meg ser det ut som du har mye båt for pengene. En mindre båt kan en ha på henger.

Skal en kjøpe båten din, må enn ha båtplass eller ha avtale om leie. Her selges en 3m for over 200000,- Go båt 100000,- båtplass 200000,- Sprøtt regnestykke. Har enn ikke innskuddsplass er leien i sesongen 10 - 12000,- så kommer opplaget i tillegg.

Tillgang på flere båtplasser ville nok også sette fart på omsettningen av større eldre båter. :cheers:

Se gjerne innom på vår Kragerø 26 :

Motoren er av fabrikat Kirloskar :eek::eek:

Trodde først du hadde rotet med touchmetoden og laget en kjempe trykkleif, men et søk på nettet ga meg info om at dette hvistnok er helt kurant i India, med blant annet Toyota innblandet i eierforholdene. Hvordan er det med deletilgang til dette merket?

Om Perkinsen ikke blir solgt med båten kan denne være av interesse for meg :flag:

Jeg har lagt ut en annonse hvor jeg ønsker å kjøpe båt på finn.no.

Det har vært utrolig respons.

Har fått så mange spennende og gode tilbud, så jeg har problemer med å bestemme meg hvilken båt jeg skal kjøpe. :crazy::crazy:

Men, det er mange som har dårlig båter også, det har befaring av noen båter vist seg.

Skulle hatt mange penger og plass, så kunne jeg ha startet med båt salg.

Det er mange båter som det er hyggelig priser på.

Kanskje det er for mange båter tilsalgs og litt for mye penger blant nordmennene. Så de blir litt kresen? Inkludert meg.

Lykke til med salget ditt. :flag:

Båtlivet er herlig.

Kanskje det er for mange båter tilsalgs og litt for mye penger blant nordmennene. Så de blir litt kresen? Inkludert meg.

Nybåtsalget er fortsatt meget høyt sier noen forhandlere. Jeg snakket med en Windy forhandler som har solgt fler båter hittil i år enn samme periode i fjor. Og fjoråret ble karatkerisert som utrolig bra. Kanskje fler kjøper seg ny båt i stedet for pent brukt båt?

Et av de kuppene som ligger på Finn er etter min mening en Windy 43 Typhoon. Tilsvarende båt koster ny 5,5 mill. Denne koster 3 mill. Den lå også til salgs i fjor fra samme eier

Du er vel ikke så ofte i motorrommet du vel :lol::wink:

Du vet at når man har et halverotisk forhold til Vera og Petra som bor under dørken i hybelen så blir det ett og annet besøk der nede for litt kjæling. Har ikke støtt på at de er sjalu på hverandre ennå¨- så de er vel fornøyde da.

Men Petra er litt forkjøla for tida - men hun blir godt pleiet hos doktoren i Sandefjord.

Sjalusi ovenfra har jeg av og til ant :rolleyes:

Men den "gamle " Typhoonen er overraskende fin og veldig lik dagens båter. er ikke store forandringer på dagens båter mot denne. Er vel derfor Windy snakker om å gjøre noe med denne båten snart

Bra du tar vare på "gampene" i kjelleren. Jeg prøver også å kjele med min "lille gamp" så den er snill tilbake. :lol:

Du skulle hatt deg en mindre båt nr 2 for bruk alene om vinteren du. Er vel ille å vente så mange måneder til neste sjøtur nå når båten er satt bort?

Du virker jo som du er helfrelst på sjølivet. :smiley:

Du virker jo som du er helfrelst på sjølivet. :smiley:

Jeg lever ut mine sjøerotiske fantasier her jeg :lol:

helfrelst ja - og jeg går og funderer på mye rart jeg når det gjelder båt. Ta et eksempel på hvor frelst jeg er: Da jeg var ferdig med tjenesten i KV måtte jeg ta Nesodden ferga et par ganger i uka får å få lukten av saltvann og gassolje i kroppen - om ikke fikk jeg abstinenser. :blush::crazy::cool:

Gleder meg som en guttunge til neste sesong - men nå driver jeg mest med det som gjør at jeg kan leve ut fantasiene i praksis - dvs jobber :smiley: akkurat nå er jeg i utlandet og fordriver tiden

Jeg har lagt ut en annonse hvor jeg ønsker å kjøpe båt på finn.no.

Det har vært utrolig respons.

Har prøvd det samme, men ikke den helt store responsen ennå. Skulle gjerne doblet budsjettet, da hadde det blitt fart i sakene :rolleyes:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Ok, så du tjenestegjorde på KV som befal? Jeg sluttet der i -92 (fikk kreft) etter 1 1/2 år på KV. Senja i Svalbardsonen og Andenes i gulfen. Bra tjeneste så lenge det varte. :rolleyes:

Åneida - så høy herre har jeg aldri ært. Kom meg opp til ULM etter litt masing på skipssjefen. Seilte bare i vanlig tjenesteområde jeg. Men jeg var på "sivil kystvakt" så vi seilte mye og var få ombord. Så vi gjorde mye forsjellig og ett år jeg har hatt mye glede av å tenke tilbake på. Flott tid

Du vet de som har motor rom som ser ut som teknisk museum er kansje de som har de laveste kostnadene når noe skjer + at det er vel de eneste båtene som går og går! Når det blir nytt og moderne kan man knapt skru/reparere selv og når noe skjer koster en liten rep. mere en de fleste kjøper/overhaler en gammel museumsgjenstand for! og kansje det finnes noen der ute med litt mindre penger eller folk som ikke gidder å ta opp lån på huset osv som vil ha en slik båt??? Det er kansje også noen som bruker pengene på litt annet en båt ??? nok om det alle tar retning av hyggelig pris osv men som sagt før:hvis ikke 99.000 er hyggelig for en båt som dette så samme for meg, vi tar den opp og hjem, steller/duller, setter den til salgs til våren til fks:135.000 :cheers::cool:

PS: HYGGELIGERE MED GJELDSFRI BÅT TIL 100.000 EN BÅT TIL 1000.000 SOM ER BANKEN SIN :flag:

PS: HYGGELIGERE MED GJELDSFRI BÅT TIL 100.000 EN BÅT TIL 1000.000 SOM ER BANKEN SIN

Du får helt sikkert solgt båten din til våren, flott at du har mulighet til å ta den hjem og vente. Det er de som MÅ selge nå som kan få det litt tøft og ellers vil det jo alltid være kjøpere i alle klassene. Det svinger litt, men det har gått mye galt i verden om ingen har lyst til å være på sjøen mer... Husk det er jo svinbillig med båt kontra mange av hyttene og i tillegg kan du flytte på deg akkurat som det passer det. Båt er en kanonidè som aldri vil gå av moten...

Det er veldig mange som sitter nå og tenker at bare det går litt nedover så slår jeg til... Ergo vil ikke markedet gå mye nedover, da strømmer jo nye kjøpere til som syns det plutselig har blitt verdt det å kjøpe båt...

Ellers er det jo også hyggelig med båt til kr. 1.000.000 som du eier selv. Det er nok veldig mange av båtene i dag i denne klassen som ikke er belånt. Mange har riktignok litt høyere boliglån og derfor indirekte lån på båten, men det betyr lite for dem. De har god sikkerhet for lånet i en bolig som ofte er betydelig mer verdt enn lånet som dekker både hus og båt. Ergo, selv om båt og boligprisene skulle gå ned 20-30% vil di ha dekning for lånet... og være uten økonomisk problemer. SLIKT blir det ikke krakk av spørr du meg...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...