Jump to content

Jomfruturen fra Asker til Stathelle med Stauden II

Sydvesten

Recommended Posts

Om alle vinder står oss bi, så blir det jomfrutur fra Asker til Stathelle til helgen.. Planlegger å overnatte i båten fredag til lørdag ved brygga i Asker slik at vi kommer i orden ombord før fortøynigene slippes lørdag morgen.

Vi ser for oss å overnatte et eller annet sted midtveis.... på en eller anne side av Oslofjorden og ønsker tips om fine steder... som har enkel tillgging i havn... Siden vi ikke er vnt med båten så ønsker vi primært brygger.. Vi har kikket litt på kartet og det kan se ut som områder rundt Horten, Moss kan være greie steder..... og vi har aldri vært med båt nordom Tønsberg med unntak av indre Oslo fjord for 20 år siden, så gode råd mottas med takk og :drink: til de vi treffer.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Tja, Krukehavna på Hvasser er et ganske kjekt sted å stoppe på veien, både for bunkring og hvile, og jeg vil tro det plass på denne tiden av året. Når det er fullt er det en grei ankringsplass på nordenden av Sandøya. Dette er den av mine fast stoppesteder på transportetapper som ikke krever så mye lokalkunnskap, men det er en drøy tur fra Oslo og passer bare om du kommer deg av gårde tidlig. (Min plan er gjerne å gå til Tønsberg seilforenings brygge dersom turen går litt langsommere enn planlagt, men det er en litt vrien innseiling i mørket om du ikke er kjent.)

En annen mulighet er Hankø. Dette er også en passe lengde på en transportetappe fra Asker.

Ytterligare några alt.

Vallö, Melsomvik (dåligt med butikker) men helt OK för att knyta fast över natten!

Krukehavna på Hvasser, låg jag förra året, utsidan flytbrygga, förfärligt guppande

Losbåten, som kjörde in o ut hele natta., insidan var bedre men der er det Y-bommer,

om jag kommer ihåg rett, inne i hamnbassängen er nog bedre om man finner plass.

S/Y Gunga Din

Takker for gode innspill... joda vi har tenkt på Horten, men det blir vel trangt om plassen der vil jeg tro siden det er båtfestival..... vi samler i allefall den informasjonen vi kan om mulige havner, såtar vi det litt på sparket, lar vær og vind bestemme litt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...