Jump to content

isolering av lukene over motor osv..

ola

Recommended Posts

Jeg har brukt en del av Biltema sine matter. De er sikkert ikke verdens beste, men de er billige og jeg har en gammel båt.....

Limen er mildt sagt ubrukelig, så jeg bruker å smøre kontaktlim på hele overflaten. Fordelen med kontaktlim er at jeg kan lime plater butt-i-butt, og dermed få en tett overflate rundt hjørner og andre vankelige overflater. Uten kontaktlim løsner det etter en uke, med kontaktlim er det ennå ikke noe som har løsnet.

Når det gjelder tykkelse, bruker jeg de tykkeste det er plass til.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Hei.

Burde jo selvsagt ha tatt med dette i det første svaret. Jeg brukte CHEMIMAX CL kontaktlim kjøpt hos Maritim. I tilleg brukte jeg skruer med disse monteringsbrikkene. NB! Vær forsiktig når du skrur de fast. Mitt bor og skruer hadde en tendens til å henge fast i skumplasten i matta. Ved bruk av reversen på drillen gikk det greit.

NB! Dette vet du, men det kan ikke gjentas for ofte. Husk å rengjør/avfett flatene som skal limes. Ha riktig arbeidstemeratur. Jeg prøvde Chemimax ved 10 grader det gikk heller dårlig. Det står 15 på boksen :-)

mvh Knut Erik

Det er de samme som Maritim selger, men der er de dyrere - skriver du.

- - - - - - - - -

Vet ikke om jeg ser på feil matte, men de er vel billigere på Maritim. Kaller dem lydfelleskum. Bare 5 mm tynnere, men samme dempning. Lydisolasjonseffekt 40dp.

Biltema = 1000 x 500 x 300 = kr 219,00

Maritim = 1000 x 500 x 250 = kr 199,00

http://www.maritim.no/ontime_search.asp?id...&thumbs=Nei

Redigert av Flybridge (see edit history)

Hilsen: Capitan of Canopus

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...