Jump to content

VHF modell

joelle

Recommended Posts

Tenkte høre litt her inne hvis det er noen som vet merke eller produsent til en type av VHF.

Det jeg er på jakt etter er den typen der du har en "sentral" som du kan gjemme, og att du har ett håndsett med display og alle knapper.

Har prøvd og søke på shipmate, men fannt ikke noe.

Simrad har to modeller

RS 82

RS 87

RS 81 anser jeg som uaktuell ettersom den ikke har DSC.

Vi er på vår andre RS 82 (kan vel ikke si at vi har slitt de ut), og så langt er vi fornøyde. Forskjellen på RS 82 og RS 87 er detaljer - feks har RS 87 mulighet for hailing anlegg, dvs at den kan brukes på kringkastingsanlegget ombord- men så stor båt har du vel ikke ennå

RS 82 koster vel ca 10.000 ferdig installert.

Seatronic selger vel samme dingsen for 1990,-

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Litt stive priser men nå har jeg noe å begynne og lete etter :smiley:

Det var inntil Navman 7110 kom. Du får den for rett under 4.500 hos Seatronic.

Posted Image

Du montererer hovedapparatet ved kartbordet. Det er en DSC klasse D VHF.

Det er med 10 meter kabel og utendørs håndsett i IP-67 (vanntett) utførelse, som du kan montere på ratt pidestall.

Den har høyttaler med god guffe og tilsvarende betjening og display på håndsettet som på hovedapparatet.

Har denne selv og vil anbefale den på det varmeste.

Tilsvarende bokser til dobble prisen er ikke vedt pengene. Bruk dem heller på noe annent "båtsnadder".

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...