Gran Reserva Startet 21.August.2006 Del på Facebook Startet 21.August.2006 Jeg vurderer å kjøpe en brukt båt i Bergensområde, men vil ikke legge ut på langtur rundt kysten med en gammel båt jeg ikke kjenner. Mener jeg leste et sted her på forumet at det kunne lønne seg å frakte på båt i stedet for lastebil. Noen som vet hvor jeg skal begynne å leite for å finne noen som eventuelt kan forestå en slik frakt og hva sånt kan koste? Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Ra Balder Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Bredden og total høyde på båten er avgjørende for hvilke tilbud som finnes og hvilke priser du kan forvente. Hva er målene på båten det er snakk om? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Hansi Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 (redigert) Nor-Cargo kan være et alternativ for frakt. Nor-Cargo. Du må nok regne med en 15-20 lapper muligens +/- avhengig av størrelse på båt. I tillegg må du kanskje ha en krybbe til å sette båten i. Redigert 22.August.2006 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Kjør båten til Stavanger på egen kjøl, derfra og hjem med Trailer. En kamerat gjorde det med en Tresfjord 29, tror han betalte 12500,- helt hjem til Nøtterøy! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Turen fra Bergen til Stavanger er enkel, godt skjermet hele veien mange hyggelige steder og flott natur, denne biten annbefaler jeg også og at kjører båt selv, bor i Hgs trenger /ønsker du mannskap er det bare og gi et hint. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Olav Tenden kan være et alternativ. Kan være at båten blir for stor, men de har ihvertfall greie priser hvis det kan planlegges på forhånd... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Ta kontakt med Norgesbåt i Sarpsborg. De har avtale med en fraktebåt fra Bergen til Sarp. Pris var i høst 7.500. Billigere enn å ta den hjem selv. Erfarne sjøfolk ordner krybbe til båten ombord. Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gran Reserva Svart 22.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2006 Jeg takker for god respons, men jeg var vist for treg, så båten er solgt . Men hvem vet .. det dukker sikkert opp flere . de har mange fine båter på vestlandet. Sånne som er lukka og med antydning til flybridge, disel og fast aksling og litt bedre plass enn i en 20 foter Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
fernanda Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Hei, dersom du ved en senere anledning finner en annen båt på vestlandet, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Olav Askjer i Våle, Vestfold. Han kjører nesten ukentlig over til vestlandet med båter. Usikker på maks størrelse, men vet han har kjørt flere laguna 1180 oppover dit. Det burde jo være mulig å få din båt som retur last og da rimeligere..... Lykke til Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.