Jump to content

Gamle emner?


r-edholm

Recommended Posts

Og det er vel faktisk det som er meningen med forumet også?

Hvis du kan bruke et gammelt emne er det bedre enn å starte et nytt da det blir mindre jobb for de som drifter siden...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Nå skal vi nok passe oss for å være altfor ivrige her - Andreas som kategoriserer alle tråder kan jo bli arbeidsløs på kveldene :wink:

 

Jeg synes gjenbruk av gamle tråder er fint - for rett som det er får man med seg et tips gitt for et par år siden som man ikke hadde fått med seg.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det dukker opp en del gamle emner her. Hva er hensikten med dette?

Det er veldig ønskelig fra min og Laluna sin side at det heller brukes gamle emner dersom tittelen/innhold passer enn at man oppretter enda et emne med samme innhold.

 

Hvert nytt emne sorteres inn i en kategori i emneoversikten, gamle emner er allerede der. Vi har i årenes løp gjort en del for å lette jobben, men fortsatt koster hver økt 10-20 minutter.

 

I tillegg er det jo mye greiere at de som i ettertid vil lese noe om bestemmte saker klarer seg med å lese 3 gamle tråder, istedenfor 10.

 

Takk til alle - og det er en del nå etterhvert - som tar hensyn til dette. :flag:

 

 

P.S. men du starte et nytt emne så velg en god beskrivende tittel og ikke gjør skrivefeil slik at automatikken greier best mulig jobb. Forøvrig vises til ymse tråder om emneoversikten: 1, 2, 3, 4

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det dukker opp en del gamle emner her. Hva er hensikten med dette?

Hei,jeg kjente meg også igjen på denne kommentaren,da jeg nå hadde spurt om hva andre måtte bet for å sette sine båter på /og opp av vannet.

Men jeg søkte rundt for å se om det var tilsvarende emner,men fant ingen ting,men fikk se at Ingar henviste til en gammel tråd.

 

Kansje det burde bli en forandring på dette,at når "tilsvarende emner ble registrert,ble det et varsel på dette?For det er ikke alltid like lett å finne frem til ,som jeg prøvde på"gamelt /tilsvarende emne.

Kokka

Link to post
Share on other sites

Det er veldig ønskelig fra min og Laluna sin side at det heller brukes gamle emner dersom tittelen/innhold passer enn at man oppretter enda et emne med samme innhold.

 

I tillegg er det jo mye greiere at de som i ettertid vil lese noe om bestemmte saker klarer seg med å lese 3 gamle tråder, istedenfor 10.

Jeg er helt enig med det Andreas sier her, men det ser ut til at det er vanskeligere å "få med massene" når en har gjenbruk av en tråd kontra en helt ny. Det ser ut til at responsen fra medlemmene er en helt annen når en starter en ny tråd. Trolig er dette fordi enkelte ikke orker å bla seg nedover i en gammel tråd for å finne det nye innlegget for å få kjennskap til hva som er nytt i tråden. Derfor er det av og til mere fristende å starte en ny tråd i stedet for å bygge videre på en gammel.

Ved å bruke "ny" funksjonen så blir en automatisk routet til den nyeste innlegget i tråden. :wink:

 

Uansett så finnes det en imponerende mengde kompetente og seriøse brukere av dette forumet, noe som bidrar til at emneoversikten har fått et imponerende omfang og stadig er i bruk når noe skal gjøres i båten :seeya:

Link to post
Share on other sites

Man kunne gjøre masse, men vi har som policy at vi

 

1 - ikke skal legge for mye føring for medlemmene, og

2 - ikke modifisere programkoden.

 

Det hva vi hadde før, men som mangler nå siden det falt ut i en oppdatering av programvaren, er en tydelig henvisning til emneoversikten - og for såvidt annen veiledning - i "start nytt emne"-bildet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...