Teerex Startet 21.August.2006 Link til dette innlegget Startet 21.August.2006 (redigert) Fikk med et nytt drev da jeg kjøpte båten. Det er jo et Bravo 3X uten tvil? Men hvorfor står det da Bravo 2X på etiketten tro ? Er det noen som har sovet på jobb i label-avdelingen hos Mercruiser eller det samme overdel på Bravo 2 og 3 og så har de liksom vært fri på lager og bare tatt en Bravo 2 og koblet med Bravo 3 underdel? Med det samme jeg er her: Denne gummipakningen skal den tette mot sjøvann ? Jeg hadde fått vann i belgen etter bare 3 månder på sjøen og belgen så potte tett ut (montert av "merkeversted") Redigert 21.August.2006 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Jeg vil tro drevet er blitt endret til bravo 3 og kun de nødvendige delene byttet. Den delen på bilde nummer to skal ikke ha kontakt med sjøvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Men hele drevet var helt nytt i eske, som jeg inspiserte før montering. Pussig da. Men det funker da iallefall Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Men det kommer ikke fra fabrikken? Betyr vel igrunn ikke noe heller Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 flere bilder: Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Whistler Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Alle bravodrevene har samme overvannshus. Dette er informasjonen som popper opp hos Mercurypartsexpress. MERCRUISER (BRAVO 3 X 1.81:1 DIESEL DRIVE) Serial Number: 0M174172 Model Number: 5442400PP Det er nok bare klistremerkene som er feil. Knutene skal i allefall ikke se sånn ut. Belgen er montert mellom bellhousing og transom assembly. Den guffa på bildet av drevet ditt finnes det ikke noe av på mitt. Dette viser knutene og delvis det partiet hvor ditt har "tetningsmasse" på et Bravo 2 drev fra 1998. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Teerex Svart 21.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Får få en servicemann til å se på dette før montering på båten igjen. Drevet har bare gått 3 mnd og 50-60 timer og knutene har frie bevegelser uten slakk. Får smøre dem opp og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.