Jump to content

Bravo2X eller Bravo3X? Hva har jeg egentlig fått ?


Teerex

Recommended Posts

Fikk med et nytt drev da jeg kjøpte båten. Det er jo et Bravo 3X uten tvil? Men hvorfor står det da Bravo 2X på etiketten tro ? Er det noen som har sovet på jobb i label-avdelingen hos Mercruiser eller det samme overdel på Bravo 2 og 3 og så har de liksom vært fri på lager og bare tatt en Bravo 2 og koblet med Bravo 3 underdel? :rolleyes:

 

Posted Image

Posted Image

 

Med det samme jeg er her: Denne gummipakningen skal den tette mot sjøvann ? Jeg hadde fått vann i belgen etter bare 3 månder på sjøen og belgen så potte tett ut (montert av "merkeversted")

 

Posted Image

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Men hele drevet var helt nytt i eske, som jeg inspiserte før montering. Pussig da. Men det funker da iallefall :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

flere bilder:

 

Posted Image

Posted Image

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Alle bravodrevene har samme overvannshus.

Dette er informasjonen som popper opp hos Mercurypartsexpress.

 

MERCRUISER (BRAVO 3 X 1.81:1 DIESEL DRIVE)

Serial Number: 0M174172 Model Number: 5442400PP

 

Det er nok bare klistremerkene som er feil.

 

Knutene skal i allefall ikke se sånn ut. Belgen er montert mellom bellhousing og transom assembly. Den guffa på bildet av drevet ditt finnes det ikke noe av på mitt.

 

Dette viser knutene og delvis det partiet hvor ditt har "tetningsmasse" på et Bravo 2 drev fra 1998.

Posted Image

Link to post

Får få en servicemann til å se på dette før montering på båten igjen. Drevet har bare gått 3 mnd og 50-60 timer og knutene har frie bevegelser uten slakk. Får smøre dem opp og se hva som skjer.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...