Jump to content

Mekling, erfaringer?

tuffff

Recommended Posts

Ja, skroget og sjøegenskapene er jeg ikke så mye i tvil om. Linges strek "garanterer" vel for dette. Under prøvekjøring planet den allerede ved 11-12 knop med fulle flaps og gikk som på skinner i alle fartsområder.

Jeg tenkte mer på fordeler og ulemper med en daycruiser på denne størrelsen i forhold til en cabincruiser på rundt samme størrelse. Den er jo unektelig litt spesiell med kun en liten forpigg og resten av båten ute i det fri. Kona synes dessuten den er noe gammelmodig i linjene. Jeg derimot ser på den som en fullendt klassiker.

mvh tuffff

Båten er som du nevner litt spesiell i sine løsninger og selger etter hva jeg forstår ikke som varmt hvetebrød på brukt markedet. Har selv sett noen som har stått for salg leeenge. Kansje samme båt som du ser på nå :wink:

Sikkert kjekk båt til sitt bruk men bør være prisgunstig, med det mener jeg at prisen bør være en del lavere en mer kurrante båter i samme størrelse og alder.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Shit. Uansett, jeg kjøpte den for 255.000,- kr. Så på en Polar 29 i Sandefjord i dag, men den gikk jo like sakte som seilbåten omtrent. Jæ sier som han Marius: "I blegefisket er det farten som teller". :rolleyes:

Vi så ellers en Mekling på brygga i Sandefjord, og denne overbeviste Gaia om at det var det som var båten akkurat nå. :flag:

Med en sånn kalesjebåt håper vi på en tørr høst. (Eeehhhh....... ikke for strømprisen akkurat, da). :lol:

Henter båten på Slependen på lørdag, og plukker opp Gaia på Bolærne (etter 36 sykesøstre-treff - rolig nå :nono: ) på hjemveien.

mvh tuffff

PS! Dersom du trenger slep, Sydvesten, så si fra. DS.

Redigert av tuffff (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...