Jump to content

Hva betaler andre for å ta opp /ut båt?


Blondie

Recommended Posts

Eksempel på pris i indre Oslofjord basert Asker Marina i Leangbukta er:

 

330,- per kvm basert på båtens loa x beam som f.eks en Maxi 95 ville bety kr.9850,- !

 

Opplag på land inkluderer opptak, høytrykkspyling under vannlinje, plassering, lagring og utsett av båt. Det forutsettes at seilbåt med mast leveres til opplag nedrigget.

 

Mast ned/opp plus lagring er kr.2.600 og gir totalt den nette sum av 12.450,-

 

Billig å bo i Oslo/Asker/Bærum og ha båt??? :nonod:

 

:sailing:

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ikke alt er dyrt i indre Oslofjord heller. Forutsetningen er at man er medlem i Båtforening med slipp. Eksempel fra Frognerkilen er 90 kr. per kvm. for opptak, høytrykkspyling, opplag og utsetting. Gir en sånn cirka pris på 4000 kr for 40 fots båt. Velger selv å ligge i boblehavn til 1700 kr pluss strøm.

Link to post
Share on other sites

Ikke alt er dyrt i indre Oslofjord heller. Forutsetningen er at man er medlem i Båtforening med slipp.

Får man plass til opplag hvis man melder seg inn eller er det 20 års ventetid på det også (som for båtplass mener jeg)?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Her oppe o Hannestad/Pæddekommen betaler vi 320 kr pr båt med spyling, uansett størrelse. Dette er med mobilkran som løfter båten på plass i havnen. Når vi setter ut koster det 300 kr for da spyler vi ikke :yesnod:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Prisen i Larvik ligger på omtrent samme nivå som i Stokke. (22 fot og 1400 kg)

800,- for utsetting ca 4 km. Samme pris for opptak.

 

Sjåfør prøver å koordinere flere opptak/utsettinger samme kveld/dag. Derav den relativt greie prisen. Har brukt samme sjåfør i mange år. Stødig og grei kar.

Link to post
Share on other sites

Kristiansand, Vest-agder

 

800 kr for opptak eller utsetting. Det var 10 km til stedet.

Hvis du er interessert kan du få tlf nr.

Så 1600 kr var ganske dyrt syns jeg, hvis du har kommunal båtplass kan du jo snakke med en av transportørene der.

 

Jon

Hei,jeg vil gjerne ha tlf nr,vår båt ligger privat,og det er en sollux 27.send meg en im. Redigert av Blondie (see edit history)

Kokka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...