Jump to content

Vinteropplag i Oslofjorden

giver

Recommended Posts

Du kan prøve hos Jacobsen, innerst i Bundefjorden, tlf dag, 64946762, tlf kveld (privat, men OK) 64945376.   Ellers ville jeg tro at Vollen i Asker og Holmen kan hjelpe deg.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Du kan prøve hos Jacobsen, innerst i Bundefjorden, tlf dag, 64946762, tlf kveld (privat, men OK) 64945376.   Ellers ville jeg tro at Vollen i Asker og Holmen kan hjelpe deg.

Hei

Jeg lå på Holmen for 2 år siden. Den moroa kostet meg NOK 14 000,-. dessuten

har de ikke all verden av vann og strøm. Det er forresten ikke lov å ha på strøm

om bord når du ikke er tilstede.

Hadde i grunnen tenkt å slippe noe billigere unna i år. Vet noen forresten om en

som kan reparer gammeldagse propellhylser ?

mvh

giver

Den moroa kostet meg NOK 14 000,-.

Hei!

Forferdelig pris! Hva faar du for 14000,-?? Jeg ville vaere langt paa vei til innelagring paa Bokeroeya for den summen. Betaler naa ca 4500 i aaret for 37 fot. Det inkludere opp og utsett samt en times spyling. Jeg har egne bukker til baaten og vet ikke hva de tar i leie for sine. Jeg jobber i baaten jevnlig hele vinteren men betaler ikke for lading eller stroem til redskap. Fyrer med egen kjele. Enkelte har avtale om stroem til varme, men jeg er ikke sikker paa prisen.

mvh Sigurd

Hei!

Forferdelig pris! Hva faar du for 14000,-?? Jeg ville vaere langt paa vei til innelagring paa Bokeroeya for den summen. Betaler naa ca 4500 i aaret for 37 fot. Det inkludere opp og utsett samt en times spyling. Jeg har egne bukker til baaten og vet ikke hva de tar i leie for sine. Jeg jobber i baaten jevnlig hele vinteren men betaler ikke for lading eller stroem til redskap. Fyrer med egen kjele. Enkelte har avtale om stroem til varme, men jeg er ikke sikker paa prisen.

mvh Sigurd

Hei

Går får 'innelagring.no' på Bjerkås i Asker.

Opp, spyling, lagring inne i hall + ut = NOK 11.600,-.

P.S. Det ikke dem kan gjøre av arbeid, er det nok av andre på Ind.omr.

som kan gjøre. (Fagfolk)

mvh

giver

• 2 uker senere...

Hei

De er nok ikke så drevne som de prøver å gi inntrykk av.

Første forsøk på opptak gikk skeis.

Dette skyldes dårlig kommunikasjon mellom kontaktperson

og han som skal frakte båten fra brygga til hallen.

Prøver igjen mandag.

mvh

giver

p.s

Håper ikke dette blir en følgetong.

p.s Håper ikke dette blir en følgetong.

Hei.

Og hvorfor ikke, enkelte emner er svært så interessante. Tenk på impellerproblemet mitt, - hvor mange var det ikke som interesserte seg for det? Og mitt spørsmål om hvilken type kartplotter jeg skulle kjøpe, - hittil er den tråden besøkt 1122  ganger! Enkelte emner fenger tydeligvis mer enn andre.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Han som skulle frakte båten hadde fått beskjed om at

det var en trebåt med motorene montert akter.

Jeg har en glassfiberbåt med midtmonterte motorer.

Resultatet var at befrakter satte igjen "boggikjærra"

(les tilhengeren) hjemme i Oslo, og trodde han kunne

frakte båten på bilen.

Tyngdepunktet kom bak lasteplanet.

FEIL TYNGEPUNKT I BÅTEN DIN, smalt det fra kont.pers.

Denne hendelsen er ikke min kostnad.

mvh

giver

Syns det er fryktelige priser det er snakk om!

Eg har stor tomt med fin strandlinje der og både har privat kai og lagringsplass.

Leiger enn kranbil som kommer og løfter båten rett på land. Koster meg ca. 700,-

Stakkars byfolk og andre uten sjøtomt!

Hei

Strandtomt i Oslo området kan jeg bare glemme.

Så det var en til salgs i dag med 6 m. strandlinje + båtplass.

Tomten var på 1 mål ubebygd.

Pris idé : 4,5 mill. / bud ønskes.

mvh

giver

Må visst være glad for at jeg ikke har stor båt som skal på land innover i Oslofjordsområdet. Det hadde jeg ikke hatt råd til. Min 27 fots snekke kom på land om fredag. Betalte kr 500 for å få den opp og plassert i hagen 5 km fra havna. Praktisk og greit å ha den i nærheten når noe skal gjøres, og da har jeg den alltid under oppsyn gjennom vinteren  :wink:  Dersom jeg hadde benyttet meg av opplagsplassen like ved havna, hadde kranbilen kostet meg ca kr 300, og motorbåtforeningen skulle ha hatt noen slanter ekstra. Noen billigere ?? :wink:

Båten ble tatt opp på lørdag og i år er det haven som gjelder for opplag over vinteren. Det blir enklere å få gjort noe når båten står 4 meter fra inngangsdøra og 3 meter fra garasjen  :confused:.

Kanskje jeg i år får gjort de prosjektene som er planlagt og der nødvendige deler allerede er innkjøpt for lenge siden.  :lol:

I går fikk jeg frostsikret motor, vanntank+slanger, toalettsystem og lensepumpe, så nå kan jeg slappe av når frosten virkelig setter i gang.  :wink:

s/y "Arnegrut", Asker

Hei

Frostsikring av toalett og ferskvann gjenstår, så er jeg i mål.

Da kan jeg begynne rolig med propellhylsen og sliping av

dørk.

mvh

giver

:smiley:Nå er frostsikring unnagjort.

Kun kosearbeid igjen uten stress, (hele vinteren på meg).

Nå står jeg tørt, trygt og innelåst.

Trenger ikke tenke en tanke på snø, vind eller sterke vinder som tar

i pressening eller stativ.

Vi som bor i indre Oslofjord må nok betale uforholdsmessig

mye mer for båtlivet enn alle dere andre (tilbud/etterspørsel)

har jeg fått inntrykk av.

Båtgleden må være MYE større  her enn i resten av landet

siden vi er villige til å betale så mye for den. :fishing:

mvh

giver

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...