tuffff Startet 23.August.2006 Link til dette innlegget Startet 23.August.2006 Noen som har peiling på den faktiske avstanden i nm fra Slependen båthavn til Bolærene? Skal hente den nye båten på Slependen på lørdag og må vær på Bolærne kl. 15:00 for å hente Gaia. Marsjer vel sånn omtrent 20 knop. Når drar jeg fra Slependen? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Har ikke nøyaktig nm her. Men om du marsjer 20 knop og jeg tar dette på husken kan du grovt sett regne ca 45 minutter til Drøbakk. Deretter 1,5 timer til Horten (kanskje litt mindre) , så 1/2 time til Bolærne. Grovt sett 3 timer med litt margin. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 42 nm. mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 OK, Takk skal dere ha. Jeg reiser altså sånn rundt kl. 12:00 og har relativt god margin. Hvor tanker jeg eventuelt under veis? Drøbak? Horten? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 OK, Takk skal dere ha. Jeg reiser altså sånn rundt kl. 12:00 og har relativt god margin. Hvor tanker jeg eventuelt under veis? Drøbak? Horten? Filtvet er vel stedet å bunkre underveis Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Filtvedt høres bra ut. Takk, takk! mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Båtten Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 (redigert) 42nm / 20 knop * 60 minutter = 126 minutter = 2 timer og 6 minutter ;-) PS: Vet at indre havn i Horten (HSR Marine) er svært competitive på pris! Redigert 23.August.2006 av Båtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Beregn 3 timer, du kan ikke kjøre 20 knop over alt. Anbefaler også indre havn i Horten for dieselpåfylling. Der ligger du komfortabelt og trenger ikke å ta hensyn til bølger fra større skip, som på Filtvet (Halvorshavn). Men da bør du nok legge 15 - 20 minutter til på reiseplanen din. Indre havn i Horten er foprøvrig et flott "basseng" for å lære litt om båtens manøvreringsegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Indre havn i Horten er foprøvrig et flott "basseng" for å lære litt om båtens manøvreringsegenskaper. Ja, det er jo også en ting. Det er jo en ny båt for meg, så det hadde vært greit om det ikke var for trangt, da. Har riktignok hatt hekkaggregatbåt i samme størrelse tidligere, men det begynner å bli noen år siden nå. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.