slettet Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 "there is no substitute for cubic inches" som de sier "over there" og det er ingen overdrivelse. lavere spesifikk ytelese hk/l er alltid n fordel spesielt sammen med gjennomprøvet teknologi. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Nja - BMW sa vel det i mange år de også - men de har jammen meg begynt å sette på overtrykksskapere på sine rekke 6'ere de også Og skal man ha så mye cubic inches så blir det fort veldig tungt da Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Skal ikke kommentere livslengden eller forskjell mellom kubikk eller kunstige pustetrykk. Jeg har dog kjørt med D3 i hele sommer. Passerte i denne uke 120 motortimer siden Mai. Har bare lovord å si om motoren; veldig lite støy, ren, ikke "dieselknattrende". Ingen vibrasjoner. Kommer raskt og går jevnt på alle turtall. Jeg har totalt i hele sommer (målt over ca. 110 timer) hatt et gjennomsnittlig drivstoff forbruk på 7,45 liter/time. Motoren har også en veldig kraftig dynamo, hele 140A. Målte ladespenning her for leden, den var 14,4V rett etter start, gikk ned til ca. 13,8V etter rundt 5-10min. Rimelig konstant både ved lavt og høyt turtall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Nja - BMW sa vel det i mange år de også - men de har jammen meg begynt å sette på overtrykksskapere på sine rekke 6'ere de også Og skal man ha så mye cubic inches så blir det fort veldig tungt da joda, men motorer for båt og bil er veldig forskjellig. late motoret med mye kubikk gir bedre slitestyrke og driftsikkerhet - eh,, - med foreskrevet vedlikehold da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 25.August.2006 Del på Facebook Svart 25.August.2006 joda, men motorer for båt og bil er veldig forskjellig.ER det derfor Yanmar nå kjører bilmotrer inn i båter da? Jeg ser jo forskjellen jeg også - ved at en båtmotor jobber på konstant høyere belastning enn en bilmotor. Men er det egentlig negativt for motoren - eller sliter det mer på motoren med stadige endringer i turtallet slik bilmoterer utsettes for? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
koh Svart 25.August.2006 Del på Facebook Svart 25.August.2006 Hei ! Var i kontakt med båtleverandøren min idag, og han kunne fortelle at Yanmar nå ikke leverte 4LAH serien lenger. Det jeg har hørt er at Yanmar har inngått et samarbeid med BMW om commonrail - sannsynligvis fordi utbredelsen av den nye teknologien tok dem litt på senga. Så vil det da de neste årene vise seg om Yanmar kan gjøre dette noe annerledes enn Volvo som nå har etpar års forsprang. Dette må jo bli ganske annerledes enn de gamle Yanmarene i allefall. -koh Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 25.August.2006 Del på Facebook Svart 25.August.2006 her er litt mer info om de nye motorene Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
peso Svart 25.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2006 Ser ut som det blir D3, etter at jeg fikk prøve en lik båt med den motoren, har jeg overbevist meg selv mer og mer. Velger lav vekt og lite støy, så får jeg bare håpe at den er holdbar også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.