Jump to content

Mercruiser Z-drev 1972 - 1983


Ivan Pedersen

Recommended Posts

Mercruiser Z-drev 1972 - 1983

den ned ( øje i toppen )

På min Corenet 32 er der 2 Volvo Penta MD32A motor og

2 stk Mercruiser Z Drev.

Er der nogen der kan komme med en ide om hvad der er galt.

Når begge motorer kører 3000 omd. er der flest (kræfter / fremdrift) i det ene Z-drev ,

det som der er mindst fremdrift i , knaser og går ikke nemt når jeg vil i bakgear ,

er det slidt op eller hvad?????

Hvor finder jeg en manual ell. vedligeholdelses bog på mit Z-Drev.

Hilsen en der gerne vil lære noget mere.

Ivan

Link to post
Share on other sites

Hvordan ser et Z drev ut ? er det eller loigner det et pre alpha drev dvs et MR drev som ligner på alpha drevet men med øye i toppen ?

Er nok gearet ditt som har mistet noen tenner, eneste måte å finne ut eksakt er å åpne det. :wink:

Har rast mange drev og i tiden frem til det raser kommer det mye ulyder, eneste som er rart er at det funker sånn delvis, de jeg har rast har gjerne gitt fra seg noen ulyder så et "smell" og så ruser motoren.

Link to post
Share on other sites

Enten tenner, som bukt sa, eller klutchen som er rundt (dette er også "tenner").

Tenner av klutchen kan slippe, så sant de er rund på kantene og så snart disse får trykk.

I alle fall kan dette ikke vekkdiskuteres, men må åpnes.

Også som bukt sa.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...