bukt Startet 23.August.2006 Link til dette innlegget Startet 23.August.2006 Har ikke den eletroniske switchen som kutter tenningen et micosekund ved gearing på ,drevet mitt (alpha gen 1 med HD gear og lagere for å tåle større motor) , jeg må kutte motoren et lite øyeblikk med tenning når jeg gearer for å få ut av gear, masse mas så jeg skal sette på switch. Men er usikker på hvilke deler jeg trenger, har microbryteren og lurer på hvor denne skal kobles til og om jeg mangler mange enheter? Har noen bilde av delene eller link til side hvor opsett elektronisk er skisert? ø.l Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Bryteren ligger oppå toppdekselet, der skal vaier være skjøtet. Ligger på en slags bladfjær. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Bryteren ligger oppå toppdekselet, der skal vaier være skjøtet. Ligger på en slags bladfjær takker men vet hvor bryteren er glemte bare å nevne det i sted, min feil.. he he, Det jeg er ute etter er hva mere som trengs og hvordan dette kobles til for å få kuttet motoren , er vel ikke bare bryter som er koblet til fordeler? øyvind Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 (redigert) er vel ikke bare bryter som er koblet til fordeler?microbryter er koblet inn på + fra nøkkel, slik at denne må gjennom microbryter. Når det er bevegelse i gearvaier, bryter microen signal fra nøkkel (switch). Du finner en del tegninger her... Redigert 23.August.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Takker, er det så enkelt . Tenkte jeg måtte ha en enhet jeg så kjørte hele sommeren i påvente av å montere det og div andre ting til vinter, dette hadde jo tatt meg 5min.. Fant ikke kabelføring på link, tittet litt der tidligere og. men slik jeg skjønner skal bryter mellom pluss på coil og pluss fra tenning. Var en som sa at bryter var med på å kutte seks av sylinderene og da ble jeg forvirret da jeg ikke kunne fatte hvordan dette skulle kunne la seg gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 23.August.2006 Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Har bare erfaring fra en 4-syl motor, denne koblet ut alle sylindrer. Hemligheten ligger i fjæren microbryteren er festet i, som gjør en liten "vipp" ved giring og ikke mer. Det er alt som skal til. Forskjellen er sinnsyk, silkemyk gearing med og et h...lvete uten! Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2006 Har bare erfaring fra en 4-syl motor, denne koblet ut alle sylindrer. Hemligheten ligger i fjæren microbryteren er festet i, som gjør en liten "vipp" ved giring og ikke mer. Det er alt som skal til. Forskjellen er sinnsyk, silkemyk gearing med og et h...lvete uten! Er nok rimeligt likt med en V8 som med 4 syl når det gjelder gearing. Kan skrive under på at det er et H..lvete å legge til kai og gire uten, båten min gjør 7 knop på tomgang så er skikkeligt kø...te å ikke få den ut av gear/geare om før brygge/havn. Takker ser bort til en ny sommer med båt som er kjørbar under alle forhold øyvind Sitér dette innlegget Link to post
perrep Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 ravns-garage.com i østfold har alt til mercruiser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.