Jump to content

Skjema for elektronisk gear switch på alpha ønskes

bukt

Recommended Posts

Har ikke den eletroniske switchen som kutter tenningen et micosekund ved gearing på ,drevet mitt (alpha gen 1 med HD gear og lagere for å tåle større motor) , jeg må kutte motoren et lite øyeblikk med tenning når jeg gearer for å få ut av gear, masse mas så jeg skal sette på switch.

Men er usikker på hvilke deler jeg trenger, har microbryteren og lurer på hvor denne skal kobles til og om jeg mangler mange enheter?

Har noen bilde av delene eller link til side hvor opsett elektronisk er skisert?

ø.l

Bryteren ligger oppå toppdekselet, der skal vaier være skjøtet. Ligger på en slags bladfjær

takker :smiley: men vet hvor bryteren er glemte bare å nevne det i sted, min feil.. he he,

Det jeg er ute etter er hva mere som trengs og hvordan dette kobles til for å få kuttet motoren , er vel ikke bare bryter som er koblet til fordeler?

øyvind

Takker, er det så enkelt :smiley: .

Tenkte jeg måtte ha en enhet jeg så kjørte hele sommeren i påvente av å montere det og div andre ting til vinter, dette hadde jo tatt meg 5min.. :smash:

Fant ikke kabelføring på link, tittet litt der tidligere og. men slik jeg skjønner skal bryter mellom pluss på coil og pluss fra tenning.

Var en som sa at bryter var med på å kutte seks av sylinderene og da ble jeg forvirret da jeg ikke kunne fatte hvordan dette skulle kunne la seg gjøres. :wink:

Har bare erfaring fra en 4-syl motor, denne koblet ut alle sylindrer. Hemligheten ligger i fjæren microbryteren er festet i, som gjør en liten "vipp" ved giring og ikke mer. Det er alt som skal til. Forskjellen er sinnsyk, silkemyk gearing med og et h...lvete uten!

Har bare erfaring fra en 4-syl motor, denne koblet ut alle sylindrer. Hemligheten ligger i fjæren microbryteren er festet i, som gjør en liten "vipp" ved giring og ikke mer. Det er alt som skal til. Forskjellen er sinnsyk, silkemyk gearing med og et h...lvete uten!

Er nok rimeligt likt med en V8 som med 4 syl når det gjelder gearing.

Kan skrive under på at det er et H..lvete å legge til kai og gire uten, båten min gjør 7 knop på tomgang så er skikkeligt kø...te å ikke få den ut av gear/geare om før brygge/havn. :yesnod:

Takker ser bort til en ny sommer med båt som er kjørbar under alle forhold :yesnod:

øyvind

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...